Iranian Agriculture News Agency

در ایالت نبراسکا روی داد

نوآوری دو آموزگار برای ارتباط دانش‌آموزان با کشاورزی به نتیجه رسید/ جایزه معلم سال 2017 به دو آموزگار مدرسه ابتدایی رسید

دو آموزگار، یکی در اوماها و یکی در Gretna، ایالت نبراسکا به‌تازگی از سوی بنیاد کشاورزی نبراسکا (Nebraska Farm Bureau Foundation) مورد تقدیر قرار گرفتندو توانستند جایزه معلم سال 2017 (Teacher of Year) را از آن خود کنند.

نوآوری دو آموزگار برای ارتباط دانش‌آموزان با کشاورزی به نتیجه رسید/ جایزه معلم سال 2017 به دو آموزگار مدرسه ابتدایی رسید

دو آموزگار، یکی در اوماها و یکی در Gretna ، ایالت نبراسکا به‌تازگی از سوی بنیاد کشاورزی نبراسکا ( Nebraska Farm Bureau Foundation ) مورد تقدیر قرار گرفتندو توانستند جایزه معلم سال 2017 ( Teacher of Year ) را از آن خود کنند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت omaha ، این جایزه به جین گوندوالدسن " Jane Gundvaldson "، معلم کلاس چهارم مدرسه ابتدایی توماس در Gretna ، متیو کوچ " Matthew Koth "، معلم کلاس سوم مدرسه ابتدایی هایلند در اوماها داده شد.

جایره معلم سال به دو معلمی که ایده‌های "نوآورانه" کشاورزی را در کلاس درس خود به کار می‌برند، داده می‌شود. گوندوالدسن، ارتباط میان مواد غذایی دانش‌آموزان خود را به صورت منظم با مزارع که در آن مواد غذایی پرورش داده شده برقرار می‌کند.

علاوه بر این، دانش‌آموزان کلاس چهارم در برنامه کشاورزی بنیاد (1) شرکت می‌کنند، جایی که در آن کلاس درس خود را با یک کشاورز در نبراسکا تشکیل می دهند.

همچنین Chuck Homolka عضو اداره کشاورزی، فیلم‌ها و تصاویر کاشت و برداشت، برای دانش‌آموزان می‌فرستد. در دو سال گذشته، دانش‌آموزان از مزرعه Homolka به‌منظور مشاهده نزدیک از تجهیزات لازم برای پرورش پاپ‌کورن و چگونگی تولید اتانول ذرت برای افزایش بازده گاو سفر کرده‌اند.

این در حالی است که کلاس درس متیو کوچ نیز در برنامه کشاورزی مربوط به بنیاد کشاورزی نبراسکا درگیر است.

وی برای درگیر کردن دانش‌آموزان کلاس سوم با کشاورزی، از داستان "سوپ سنگی" (2) از نویسنده جان موت بهره می‌برد. دانش‌آموزان به بحث و نوشتن مواد تشکیل‌دهنده سوپ می‌پردازند و سپس با پیدا کردن هر عنصر در سوپ، درباره اینکه این عناصر چگونه تولید می‌شود، همچنین درباره اینکه چگونه غذا از مزرعه به فروشگاه مواد غذایی می‌رسد و چه مواد غذایی را می‌توان در نبراسکا تولید کرد، گفت‌وگو می‌کنند.

گفتنی است، این دو آموزگار تمام هزینه‌های سفر برای شرکت در در کنفرانس ملی در حوزه کشاورزی کلاس درس در کانزاس سیتی، میسوری، در 20-23 ژوئن را دریافت می‌کنند.

در این کنفرانس مربیان را از سراسر کشور برای همکاری و چگونگی ترکیب کردن کشاورزی با برنامه درسی و تعامل با دانش‌آموزان دعوت می کنند. همچنین معلمان این فرصت را دارند تا از مزارع و کسب و کار کشاورزی دیدن کنند./

ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- Ag Pen Pal Program ، برنامه اط بنیاد کشاورزی نبراسکا است که درباره این که غذا، فیبر و سوخت چگونه تهیه می‌شود به دانش‌آموزان آموزش می‌دهد.

2- سوپ سنگی، داستان فولکلور پرتغالی است که به اشکال مختلف در فرهنگ‌های دیگر نیز وارد شده است. روزگاری دو مرد گرسنه و آواره که از مال دنیا تنها یک دیگ داشتند، وارد دهکده‌ای می‌شوند و از آن‌جایی که پولی هم نداشتند، هیچ‌یک از اهالی روستا کمکی نمی‌کند و غذایی بهشان نمی‌دهد. به ناچار آن دو مرد با دست خالی به سمت رودخانه می‌روند، آتشی فراهم می‌کنند، دیگ‌شان را با آب رود پر می‌کنند و سنگ بزرگی را داخل دیگ‌شان می‌اندازند. در این حین، یکی از اهالی دهکده کنجکاو می‌شود و از آن دو می‌پرسد که چه درست می‌کنند؟ یکی از آن دو می‌گوید که سوپ خوشمزه و لذیذی به نام سوپ سنگی درست می‌کنیم، اما کمی سبزیجات معطر و چیزهای دیگری برای بهتر شدن طعم سوپ را کم داریم تا برای اهالی روستا سوپی بی‌نظیر درست کنیم. با پخش شدن شایعه طبخ سوپی بی‌نظیر، اهالی روستا برای آن‌که مقداری از سوپ نصیب‌شان شود، شروع به همکاری و آوردن ادویه و سبزیجات و گوشت و هویج و پیاز ... می‌کنند. در آخر آن دو مرد گشنه و آواره به هدفشان می‌رسند و اهالی دهکده نیز خوشحال از آن‌که بخشی از سوپ نصیبشان شده، به شادی می‌پردازند!

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید