Iranian Agriculture News Agency

در نامه به وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد:

هشدار وزیر جهاد کشاورزی برای اخذ تعهد از واردکنندگان برنج جهت ترخیص تا پیش از فصل برداشت

وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ترخیص برنج‌های وارداتی تا پیش از آغاز فصل برداشت (یکم مردادماه ۹۶) تأکید کرد.

هشدار وزیر جهاد کشاورزی برای اخذ تعهد از واردکنندگان برنج جهت ترخیص تا پیش از فصل برداشت

وزیر جهاد کشاورزی در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ترخیص برنج‌های وارداتی تا پیش از آغاز فصل برداشت (یکم مردادماه ۹۶) تأکید کرد .

به گزارش ایانا از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی در نامه ای به محمدرضا نعمت زاده با اشاره به مصوبه ۲۶ دی ماه هیات وزیران برای تغییر تعرفه واردات کالاهای اساسی، حساس و ضروری، تاکید کرد: به کلیه واردکنندگان برنج ابلاغ شود و تعهد اخذ گردد که کالای وارداتی آنان حداکثر باید تا تاریخ اول مرداد ماه ۱۳۹۶ (آغاز فصل برداشت) وارد و ترخیص شود .

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه نامه تصریح کرده است: ثبت سفارش به گونه ای باید انجام پذیرد که حداکثر اعتبار ثبت سفارش و اعتبارات اسنادی، بروات اسنادی و حواله تا تاریخ فوق باشد، در غیر این صورت با توجه به آغاز فصل برداشت برنج، مشمول ممنوعیت واردات می شود.

به پیشنهاد معاونت اجرایی رییس جمهوری و کارگروه تنظیم بازار کشور، هیئت وزیران به منظور رفاه مصرف کنندگان و جلوگیری از افزایش قیمت ها در ایام عید، تعرفه واردات برخی کالاهای اساسی از جمله برنج را کاهش داد.

دولت، در فصل برداشت برنج با افزایش تعرفه، وضع مابه التفاوت ۵۰۰ تومانی و ممنوعیت پنج ماهه واردات (از اول مرداد تا اول دی ماه سال جاری)، از کشاورزان برنج کار نیز حمایت کرد.

براساس مصوبه دولت، وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت موظفند با رصد میزان ثبت سفارش واردات برنج تا پایان سال، کنترل های لازم را به عمل آورند تا افزایش غیرمتعارفی در واردات صورت نگیرد
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید