Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

تجهیز 6000 هکتار از اراضی لرستان به سیستم‌های نوین آبیاری در سال جاری/ اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای اراضی شیب‌دار

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی گفت: در سال جاری 55 میلیارد تومان برای اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار به استان اقتصادی لرستان اختصاص یافته و تاکنون بالغ بر 50 درصد منابع در اختیار استان قرار گرفته است.

تجهیز 6000 هکتار از اراضی لرستان به سیستم‌های نوین آبیاری در سال جاری/ اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای اراضی شیب‌دار

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی از تجهیز 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی لرستان به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در سال جاری خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، علیمراد اکبری که به شهرستان الیگودرز سفر کرده بود، در گفتگو با خبرنگاران با اعلام این خبر گفت: استان لرستان با توجه به شرایط اقلیمی مناسب و تنوع اقلیمی، میزان بارندگی و خاک بسیار خوب برای توسعه روش های مدرن آبیاری، توسعه گلخانه ها و توسعه کشت گیاهان دارویی و حتی پرورش ماهی در قفس در پشت سدها مستعد است.

وی افزود: در همین راستا و به منظور استفاده استان لرستان برای تأمین امنیت غذایی کشور و نیز تحقق اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی در سال جاری 55 میلیارد تومان برای اجرای سیستم های نوین آبیاری تحت فشار به این استان اقتصادی داده شده و تاکنون بالغ بر 50 درصد منابع در اختیار استان لرستان قرار گرفته است .

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی افزود: در سال جاری بیش از 500 هکتار سیستم ها نوین آبیاری در شهرستان الیگودرز انجام شده و به مسئولان شهرستان اعلام کرده‌ایم هر مقدار که می توانند سیستم های نوین آبیاری را انجام دهند، منابع اعتباری آن تأمین خواهد شد .

وی در پایان از اختصاص دو و نیم میلیارد تومان به استان لرستان به منظور اجرای پروژه ها در اراضی شیب دار خبر دارد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید