Iranian Agriculture News Agency

در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صورت می گیرد:

افتتاح 15 طرح کشاورزی در استان هرمزگان با اعتبار 18 میلیارد تومان / تجهیز 91 هزار هکتار از اراضی به سیستم آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: کارخانه های بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، اجرای سامانه های نوین آبیاری در یک هزار و 383 هکتار از اراضی کشاورزی استان، راه اندازی تعاونی های تولیدی و توسعه خوراک دام و واحد بسته بندی میوه و سبزیجات؛ از مهم ترین طرح های قابل بهره برداری در درهه فجر امسال به شمار می رود.

افتتاح 15 طرح کشاورزی در استان هرمزگان با اعتبار 18 میلیارد تومان / تجهیز 91 هزار هکتار از اراضی به سیستم آبیاری نوین

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان از بهره برداری 15 طرح کشاورزی با اعتباری بالغ بر 18میلیارد تومان در دهه فجر امسال در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان، ناصر حیدری پوری ضمن تشریح ظرفیت های بخش کشاورزی استان افزود: کارخانه های بسته بندی و فرآوری محصولات کشاورزی، اجرای سامانه های نوین آبیاری در یک هزار و 383 هکتار از اراضی کشاورزی استان، راه اندازی تعاونی های تولیدی و توسعه خوراک دام و واحد بسته بندی میوه و سبزیجات از مهم ترین طرح های قابل بهره برداری در درهه فجر امسال به شمار می رود.

وی عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح ها برای 180 نفر شغل ایجاد خواهد شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اظهار داشت: عمده طرح ها در شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، بستک، پارسیان، میناب و بندرخمیر مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حیدری پوری با بیان اینکه یکی از مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی، کمبود صنایع بسته بندی و تبدیلی در استان است، اذعان کرد: سالانه بیش از دو میلیون و 400 هزار تن محصول کشاورزی در استان تولید می شود ولی به دلیل ناکافی بودن صنایع تبدیلی و فرآوری، حدود 400 هزار تن جذب صنایع کشاورزی می شوند و مابقی به صورت تازه خوری و ضایعات از دسترس خارج می شوند .

این مقام مسئول عنوان کرد: در راستای توسعه صنایع بسته بندی و فرآوری 57 میلیارد تومان در قالب مصوبه کارگروه رونق تولید به این امر اختصاص داده شد و تاکنون 23 میلیارد تومان آن جذب شده است .

وی اضافه کرد :در همین راستا 40 طرح به بانک های عامل معرفی شده که 17 طرح موفق به اخذ اعتبارات لازم شده اند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان گفت: یکی از مهم ترین برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی مجهز کردن اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین است .

حیدری پوری تصریح کرد: عملیات اجرای آبیاری نوین در استان از دهه 70 آغاز شد و تاکنون 91 هزار هکتار از اراضی کشاورزی به سیستم آبیاری نوین مجهز هستند .

وی افزود: 163 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان حدود 123 هزار هکتار آن قابلیت اجرای سامانه آبیاری نوین را دارند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان اضافه کرد: امسال 11 هزار هکتار دیگر از زمین‌‌‌های کشاورزی استان به سیستم آبیاری نوین مجهز خواهند شد .

وی با اشاره به اینکه صادرات محصولات کشاورزی نقش مهمی در رونق اقتصادی این بخش دارد، اظهار داشت: راه اندازی پایانه صادراتی محصولات کشاورزی از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی است .

حیدری پوری گفت: با پیگیری های بعمل آمده برای احداث و تاسیس پایانه صادراتی این طرح علاوه براخذ پروانه در مرحله تخصیص اراضی در شهر بندرعباس است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان هرمزگان در پایان افزود: راه اندازی باشگاه کشاورزان جوان با هدف بهره گیری از نیروهای جوان و تحصیل کرده برای ایجاد ارزش افزوده از دیگر اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در راستای رونق اقتصادی و تثبیت اشتغال در بخش کشاورزی است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید