Iranian Agriculture News Agency

در دهه فجر صورت می گیرد:

افتتاح 237 پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی با اعتبار 507 میلیارد ریال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: با بهره برداری از این طرح‌ها برای یک هزار و 207 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و دو هزار و 819 خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند.

افتتاح 237 پروژه کشاورزی در آذربایجان غربی با اعتبار 507 میلیارد ریال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی از افتتاح 237 پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی در دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی آذربایجان غربی، اسمعیل کریم‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت ایام مبارک دهه فجر با گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام‌الله دهه فجر اظهارکرد: شعار"کشاورزی، پیشگام اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی" به عنوان شعار محوری ایام دهه مبارک فجر از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شده است و ایام دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی انقلاب اسلامی به نسل جوان است و ضرورت دارد ابعاد مختلف داخلی و خارجی انقلاب در مراسم های‌ بزرگداشت این ایام تبیین شود .

وی با اشاره به جزییات طرح های افتتاحی اظهارکرد: با بهره برداری از این طرح‌ها برای یک هزار و 207 نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و دو هزار و 819 خانوار نیز از عواید اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی تصریح کرد: این طرح ها شامل 166 طرح در بخش آب و خاک، هفت طرح در بخش تولیدات دامی،شش طرح در زیر بخش تعاون روستایی، پنج طرح در بخش صنایع کشاورزی و یک طرح در زیر بخش منابع طبیعی و آبخیزداری می شود .

رئیس ستاد بزرگداشت دهه فجر سازمان با اشاره به جزئیات طرح های افتتاحی اظهار کرد: اجرای آبیاری تحت فشار، استخر ذخیره آب کشاورزی، مرمت ، لایروبی و بازسازی قنات،خطوط انتقال آب با لوله، پوشش بتنی انهار سنتی از جمله طرح های افتتاحی در زیر بخش آب و خاک است که با بهره برداری از 166 طرح افتتاحی که با صرف اعتباری بالغ بر 209 میلیارد و 630 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 841 نفر اجرا شده است، تعداد 818 خانوار روستایی از مزایای اجرای این طرح‌ها بهره مند می‌شوند .

کریم زاده تأکید کرد: همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی 52 پروژه شامل اجرای طرح های آبیاری تحت فشار در سطح هفت هزار و 610 هکتار با اعتباری بالغ بر 950 میلیارد ریال در شهرستان های مهاباد و پلدشت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی کلنگ زنی و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد .

این مسئول، هفت طرح در بخش تولیدات دامی با صرف 60 میلیارد و 70 ۰ میلیون ریال و اشتغالزایی برای 31 نفر، پنج طرح در بخش صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی با صرف 195 میلیارد و 393 میلیون ریال و اشتغالزایی برای 80 نفر، شش طرح در زیر بخش مدیریت تعاون روستایی با صرف اعتباری بالغ بر هشت میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 75 نفر و یک طرح در زیر بخش منابع طبیعی و آبخیزداری با صرف اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال و اشتغال زایی 180 نفر را از دیگر طرح‌های افتتاحی در این ایام مبارک عنوان کرد .

وی 141 پروژه‌ افتتاحی مدیریت آب و خاک را شامل اجرای آبیاری تحت فشار در سطح یک هزار و 398 هکتار و اشتغالزایی برای 402 نفر و پروژه ‌های تولیدات دامی را اعم از راه اندازی و تجهیز مرغداری گوشتی، پرواربندی گوساله و بره، کارخانه تولید خوراک دام و طیور و پرورش مرغ گوشتی عنوان کرد .

این مسئول تأکید کرد: در راستای مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و افزایش راندمان تولید، در مجموع با افتتاح و کلنگ زنی 193 پروژه آبیاری تحت فشار در این ایام در حدود 9 هزار و 8 هکتار ازاراضی باغی و زراعی استان به سیستم های نوین آبیاری تجهیز می شوند که این امر نقش بسزایی در صرفه جویی و مدیریت آب مصرفی در بخش کشاورزی و کمک به بحران کم آبی دریاچه آرومیه خواهد داشت .

کریم زاده همچنین اضافه کرد: احداث و تجهیز سردخانه بالای صفر، راه اندازی کشتارگاه صنعتی مرغ گوشتی، عرقیات گیاهی و بسته بندی بذر و دسته بندی سبزیجات با ظرفیت 17 هزار تن را از جمله طرحهای افتتاحی در زیر بخش صنایع کشاورزی است و احداث و راه اندازی باسکول، سردخانه و کشتارگاه طیور، فروشگاه مصرف و سیستم مکانیزه تخلیه و بارگیری گندم انبار چند منظوره نیز از طرح‌های قابل افتتاح در زیر بخش تعاون روستایی به شمار می‌روند که در این ایام مورد بهره برداری قرار می گیرند .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید