Iranian Agriculture News Agency

توافق تولید کنندگان بزرگ جهت یک اقدام مشترک بین المللی برای ایجاد تحول در صنعت آبزیان

اهرم های قانونی سازماندهی بین المللی پرورش و صید آبزیان فراهم می شود

بر اساس یک تفاهم توسط بزرگ ترین شرکت های بین المللی شامل Nutreco ,Cargill و شش شرکت دیگر منعقد شده با نام “Seafood Business Ocean Stewardship” با مستند سازی فعالیت های بین المللی زنجیره تولید آبزیان، اهرم های قانونی جهت سازماندهی بهره برداران این صنعت فراهم می گردد.

اهرم های قانونی سازماندهی بین المللی پرورش و صید آبزیان فراهم می شود

به گزارش ایانا از شرکت Nutreco، تولیدکنندگان بزرگ خوراک دام و طیور و آبزیان جهت یک اقدام مشترک بین المللی برای ایجاد تحول در صنعت آبزیان توافق کرده اند. بر اساس این تفاهم که توسط بزرگ ترین شرکت های بین المللی شامل Nutreco ,Cargill و شش شرکت دیگر منعقد شده با نام "Seafood Business Ocean Stewardship" مطرح گردیده است.

طرفین این تفاهم بین المللی به شرح ذیل است.

• Maruha Nichiro Corporation

• Nippon Suisan Kaisha, Ltd

• Thai Union Group

• Marine Harvest ASA

• Dongwon Industries

• Nutreco (owner of Skretting)

• Cargill Aqua Nutrition

• Cermaq (subsidiary of Mitsubishi Corporation)

این تفاهم با هدف کاهش فعالیت های غیرقانونی، برنامه ریزی نشده و ثبت نشده پرورش و صید آبزیان در سطح بین المللی اجرایی می گردد.
بر همین اساس در نظر است تا از طریق مستند سازی فعالیت های بین المللی زنجیره تولید آبزیان، اهرم های قانونی جهت سازماندهی بهره برداران این صنعت فراهم گردد.

Einar Wathne مدیر بخش تغذیه آبزیان Cargill و رییس مرکز بین المللی نروژ و مرکز نوآوری خوشه های صنعتی غذاهای دریایی، به توجه ویژه این اجماع به منظور بهره برداری از دریاها برای تامین نیاز رو به رشد غذای جهان اشاره می نماید.
وی با تاکید بر در نظر گرفتن تحولات اقلیمی، مشارکت بین المللی در جهت رسیدن به توسعه پایدار آبزی پروری را ضروری قلمداد می کند.
Knut Nesse مدیراجرایی شرکت Nutreco معتقد است: این اجماع، شروع خوبی برای رسیدن به یک ساختار جهانی و مرکز عملیاتی برای امور آبزیان خواهد بود.
این مجموعه با مراکزی مانند Centre (SRC) Stockholm Resilience در دانشگاه استکهلم مرتبط خواهد بود.
در سال ۲۰۱۵ بزرگ ترین شرکت های کنترل کننده بازار آبزیان جهان که در زمینه صید و پرورش آبزیان نقش کلیدی داشته اند بالغ بر ۱۳ شرکت بوده اند.
پیش بینی می گردد، نتایج جلسه شرکت های بزرگ صنعت آبزیان برای مشارکت در سازمان دهی پرورش آبزیان نقش مهمی در آینده صنعت غذای جهان داشته باشد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید