Iranian Agriculture News Agency

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان تهران خبر داد:

افتتاح سه پروژه آبخیزداری در استان تهران

سه پروژه آبخیزداری با هدف جلوگیری از سیل، فرسایش، حفظ رسوبات و تغذیه آب‌های زیرزمینی در استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی استان تهران در گفتگو با خبرنگار ایانا با اعلام این مطلب گفت: در ایام دهه فجر سه پروژه آبخیزداری در استان تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

غلام‌عباس عبدی‌نژاد افزود: عملیات آبخیزداری همراه با فعالیت‌های مکانیکی و بیولوژیک دیگر می‌تواند در افزایش تغذیه آب‌های زیرزمینی و کاهش فرسایش خاک مؤثر واقع شود.

وی خاطرنشان کرد: سه پروژه آبخیزداری در حوزه شهرستان‌های فیروزکوه، دماوند و تهران به اجرا درآمده است که همزمان با ایام دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

عبدی‌نژاد ادامه داد: تقویت آب‌های زیرزمینی در بخش کشاورزی لازم و ضروری است و باید جلوی سیل و فرسایش خاک به روشی گرفته شود. بنابراین عملیات آبخیزداری می‌تواند مؤثر واقع شود.

وی تصریح کرد: انجام عملیات آبخیزداری می‌تواند حداقل 40 درصد از فرسایش خاک جلوگیری کرده و برای تغذیه آب‌های زیرزمینی نیز سهم قابل توجهی دارد. به‌گونه‌ای که اظهار نظر مردم استفاده‌کننده از چاه‌ها نشان می‌دهد که این عملیات چاه‌های خشک را سیراب کرده است.

اعتبارات مربوط به عملیات اجرایی دامنه جنوبی البرز تأمین شد

این مقام مسئول یادآور شد: دامنه جنوبی البرز که دارای 98 درصد اراضی ملی است، برای پروژه عظیم درخت‌کاری و جنگل‌کاری در نظر گرفته شده است.

عبدی‌نژاد تأکید کرد: تنها دو درصد از اراضی این دامنه مربوط به مستثنیات است که در صورت محرز شدن آن بر اساس قانون تملک دارایی در اختیار صاحبان اصلی آنها در مکان دیگری زمین تعلق می‌گیرد.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی مربوط به سال 90 شامل نهال‌کاری، کپه‌کاری و بذرکاری در دست اجرا است.

عبدی‌نژاد در ادامه گفت: امسال در برنامه داریم که تا پایان سال مالی دو هزار و 40 هکتار نهال‌کاری و دو هزار هکتار کپه‌کاری انجام شود.

وی در پایان افزود: اعتبارات مربوط به سال 90 نیز تأمین شده است./

خبرنگار: مژگان ستار

V-901108-01_R

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید