Iranian Agriculture News Agency

با حمایت سازمان‌های حوزه کارائیب و اتحادیه اروپا انجام می‌شود؛

برنامه وزارت کشاورزی جاماییکا در راستای افزایش بذر پاک

دولت جاماییکا برای افزایش تولید دانه‌های با کیفیت برای تولید محصولات کشاورزی، تجهیزات و لوازم مربوط را به ارزش بیش از 2.5 میلیون دلار جاماییکا، افزایش داده است.

برنامه وزارت کشاورزی جاماییکا در راستای افزایش بذر پاک

دولت جاماییکا برای افزایش تولید دانه‌های با کیفیت برای تولید محصولات کشاورزی، تجهیزات و لوازم مربوط را به ارزش بیش از 2.5 میلیون دلار جاماییکا، افزایش داده است.

به گزارش ایانا از jamaicaobserver ، این برنامه 11 ژانویه طی مراسمی از سوی مؤسسه تحقیقات و توسعه کشاورزی درحوزه کارائیب ( CARDI ) اعلام شد.

وزیر سابق کشاورزی JC Hutchinson گفت: "برنامه دانه پاک وزارتخانه، امکانی را فراهم می‌کند تا مواد برای کاشت عاری از بیماری مهیا شوند و در این میان مکانیزاسیون و تجهیزات به رشد و گسترش بخش کشاورزی در جامائیکا به افزایش ظرفیت تولید بذر کمک خواهد کرد."

مدیر تحقیقات در بخش تحقیق و توسعه وزارت، دکتر لیزا مایرز مورگان " Dr Lisa Myers-Morgan "، اشاره کرد که در طی این سال‌ها، امکان برای تولید مواد کاشت (بذر) پاک، مانند فلفل، ترشک و کدوتنبل فراهم شده است.

وی اشاره کرد که این کمک مالی می‌تواند به توسعه مخرن بانک ژن برای تأمین بذر نه‌تنها در جامائیکا بلکه در منطقه کمک کند.

او گفت: "با همکاری بیشتر با CARDI و سایر ذی‌نفعان، انتظار می‌رود که این مرکز بتواند مخزن مواد کاشت تمیز را در دسترس قرار دهد که می‌تواند به حمایت از توسعه بخش کشاورزی کمک کند."

در این میان، دیپلمات کشاورزی اتحادیه اروپادر جامائیکا، Stefano Cilli اعلام کرد که از آوریل 2013، اتحادیه اروپا، از طریق برنامه سیاست کشاورزی ( APP: Agricultural Policy Programme ) بیش از 1.2 میلیارد دلار به‌منظور بهبود مدیریت منابع ژنتیکی گیاهی در منطقه اختصاص داده است.

وی افزود: "این پشتیبانی در جهت افزایش قابلیت سازمان‌های توسعه کشاورزی منطقه برای دستیابی به نیازهای توسعه تولیدکنندگان کوچک بوده است. همچنین، این اقدام به بهبود تحقیقات کاربردی و فناوری‌های مناسب کمک خواهد کرد."

او اشاره کرد که این پروژه اهمیت منابع ژنتیکی گیاهی برای کشاورزی و نیاز به توسعه سیاست‌های خاص به‌منظور بهره‌برداری از این منابع و استفاده گسترده‌تر از آنها را برای انعطاف‌پذیری سیستم‌های کشاورزی، به‌ویژه در زمینه اقتصادی پایدار نشان می‌دهد."

Barton Clarke ، مدیر اجرایی CARDI ، در اظهارات خود، بر حمایت مستمر این سازمان برای همکاری با بخش کشاورزی جامائیکا متعهد شد.

بودجه این برنامه از سوی اتحادیه اروپا و تحت صندوق توسعه اروپا ( 10th European Development Fund - EDF ) در حوزه برنامه سیاست کشاورزی تأمین شد.

برنامه سیاست کشاورزی( APP ) در حوزه کارائیب از سوی مؤسسه بین آمریکایی در حوزه همکاری کشاورزی ( IICA )، با مشارکت CARDI و CARICOM (در زمینه بهبود استانداردهای زندگی و کار؛ اشتغال و تولید و توسعه اقتصادی پایدار در حوزه کارائیب فعالیت دارد) اجرا شده است.

این برنامه سه حوزه هدفمند دارد که وظیفه هرکدام بر عهده یکی از سازمان‌های یادشده قرار دارد: سیاست ( Caricom Secretariat )؛ فنی، تحقیق و توسعه ( CARDI )؛ و تجارت محصولات کشاورزی و دسترسی به بازار ( IICA ).

هدف ویژه‌برنامه، افزایش قابلیت سازمان‌های توسعه کشاورزی کارائیب و اقیانوسیه برای توجه به نیازهای توسعه‌ای کشاورزی، تولیدکنندگان خرده‌پا و ذی‌نفعان است.

این مرکز بذر، در حال حاضر بذر فلفل، کدوتنبل و سورل ( sorrel ) برای فروش به کشاورزان را تولید می‌کند./

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید