Iranian Agriculture News Agency

پروژه اینترنت اشیا در بخش کشاورزی اتحادیه اروپا راه‌اندازی شد

اینترنت غذایی و کشاورزی 2020 (IoF2020: Internet of Food & Farm 2020)، پروژه‌ای است که یکم ژانویه 2017، آغاز شده و قرار است اینترنت اشیا را در مقیاس بزرگ در کشاورزی و مواد غذایی در منطقه اتحادیه اروپا بررسی کند.

پروژه اینترنت اشیا در بخش کشاورزی اتحادیه اروپا راه‌اندازی شد

اینترنت غذایی و کشاورزی 2020 ( IoF2020 : Internet of Food & Farm 2020 )، پروژه‌ای است که یکم ژانویه 2017، آغاز شده و قرار است اینترنت اشیا را در مقیاس بزرگ در کشاورزی و مواد غذایی در منطقه اتحادیه اروپا بررسی کند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت thecattlesite ، پروژه یاد شده 30 میلیون یورو بودجه از سوی اتحادیه اروپا ( EU ) دریافت کرده است همچنین این پروژه در راستای تغییر مناسب در بهبود بهره وری و پایداری بخش کشاورزی خواهد بود.

این پروژه ارتباط شبکه هوشمند با اشیاء را ایجاد می‌کند که می‌تواند از راه دور در بخش کشاورزی و مواد غذایی قابل کنترل و شناسایی باشد. این پروژه در یکم ژانویه 2017 آغاز شده است و به مدت چهار سال اجرا خواهد شد.

همچنین پروژه راه‌حل‌هایی برای نیازهای پنج بخش کشاورزی ازجمله کشاورزی ( arable farming )، لبنی، گوشت، سبزیجات و میوه‌جات فراهم می‌کند. اینترنت اشیا برای مثال، می‌تواند برای بهینه‌سازی کیفیت گوشت اتحادیه اروپا همراه با به حداقل رساندن میزان تقلب و افزایش شفافیت و قابلیت ردیابی استفاده شود.

George Beers ، مدیر پروژه دانشگاه Wageningen و هماهنگ‌کننده پروژه IoF2020 ، گفت: " IoF2020 نه تنها اینترنت اشیا را در بخش مواد غذایی و مزرعه با خود به همراه می‌آورد، بلکه فناوری متناسب بر اساس نیازهای کل زنجیره ارزش و کاربران نهایی، همچنین راهکارهایی برای چالش‌های پیش رو را ارائه می‌کند."

وی افزود: "همراه با 70 همکار، ما باور داریم که IoF 2020 پتانسیل این را دارد که به یک تغییر مناسب در حوزه تولید مواد غذایی اروپا، از مزرعه تا سفره، و ترویج رقابت در منطقه بینجامد."/

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید