Iranian Agriculture News Agency

آغاز بهره‌برداری از 434 طرح آبرسانی شهری و روستایی در کشور

به‌مناسبت ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از 434 طرح آبرسانی شهری و روستایی و پروژه فاضلاب در کشور آغاز می‌شود.

آغاز بهره‌برداری از 434 طرح آبرسانی شهری و روستایی در کشور

به‌مناسبت ایام دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، بهره‌برداری از 434 طرح آبرسانی شهری و روستایی و پروژه فاضلاب در کشور آغاز می‌شود .

به‌گزارش ایانا به نقل از پاون، با آغاز طلیعه سی و نهمین بهار آزادی بهره‌برداری از 434 طرح آبرسانی شهری و روستایی و پروژه فاضلاب در کشور آغاز می‌شود .

بر اساس این گزارش، در بخش پروژه‌های آبرسانی شهری،‌21 طرح با ظرفیت 4 هزارو 249 لیتر بر ثانیه با احداث 27.5 کیلومتر تونل و 457.3 کیلومتر خط انتقال به همراه 140 حلقه چاه با ظرفیت 140 لیتر بر ثانیه و 424 میلیارد متر مکعب حجم مخزن با 6 دستگاه پمپاژ به بهره برداری می‌رسد .

برای این 21 طرح که در استان‌های اصفهان، قم، سمنان، مرکزی، هرمزگان، مازندران، کردستان، خوزستان، البرز، لرستان،‌ یزد، چهار محال و بختیاری، مشهد، کهکیلویه و بویر احمد، آذربایجان شرقی، گلستان، کرمان و تهران به اجرا در آمده و با استفاده از 7 هزارو 600 سامانه آب شیرین کن قادر است 36 هزارو 920 متر مکعب آب را در شبانه روز تصفیه کند، 8 هزارو 651 میلیارد ریال از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی، اسناد خزانه اسلامی، ملی، استانی، عمرانی و داخلی هزینه شده است .

همچنین در این ایام خجسته، در بخش مجتمع‌های آبرسانی و پروژه‌های تک روستایی، با اجرای 391 طرح در 31 استان کشور، آبرسانی به یک هزارو 375 روستا به بهره برداری می‌رسد .

اجرای 391 طرح مجتمع آبرسانی روستایی در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، قم، کردستان، لرستان، کرمان، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، مازندران، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد با هزینه ای بالغ بر 676 میلیاردو 64 میلیون و 800 هزار تومان انجام شده و یک میلیون و 145 هزارو 983 نفر از جمعیت روستایی کشور را از آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند می‌کند .

بر همین اساس در ایام دهه مبارک فجر امسال، در بخش طرح‌ها و پروژه‌های فاضلاب نیز‌ 22 طرح با 108.3 کیلومتر طول خط انتقال و یک هزارو 469 کیلومتر شبکه‌های جمع آوری اصلی و فرعی فاضلاب با 154 هزارو 2 انشعاب مورد بهره برداری قرار می‌گیرد .

این 22 طرح که قابلیت تصفیه فاضلاب به میزان 133 هزارو 203 متر مکعب در شبانه روز را دارا هستند، در شهرهای اردبیل، مشهد، تبریز، بناب، بندرگز، سردشت، خوی، بجنورد، لرستان، هرمزگان، سمنان، گرمسار، تهران، پردیس، پرند، شیراز، رزن، دوگنبدان، کهنوج، نیاسر و استان مرکزی با هزینه 9 هزارو 910 میلیارد ریال برای خطوط انتقال و شبکه‌های جمع آوری فاضلاب و یک هزارو 136 میلیارد ریال برای تصفیه خانه فاضلاب از محل اعتبارات ملی، استانی، داخلی، فاینانس احداث شده‌اند .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید