Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مراسم افتتاح باغ گیاه شناسی زاگرس در خرم آباد:

حفظ ذخایر ژنتیکی کشور بویژه در منطقه زاگرس از اولویت های جهاد کشاورزی است

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان لرستان گفت: باغ گیاه شناسی زاگرس به عنوان کانون حفظ ذخایر ژنتیکی زاگرس کاربری های متعددی از جمله گردشگری و آموزشی دارد و اهدافی مانند احداث مدرسه طبیعت و گسترش ریه های تنفسی شهر در احداث این باغ در نظر گرفته شده است.

حفظ ذخایر ژنتیکی کشور بویژه در منطقه زاگرس از اولویت های جهاد کشاورزی است

باغ ملی گیاه شناسی زاگرس صبح امروز با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان و برخی از مدیران استان افتتاح شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این مراسم گفت:برای حفظ و صیانت از ذخایر ژنتیکی با همکاری مؤسسه تحقیقات جنگل ها و مراتع کشور، باغ گیاه شناسی زاگرس در باغ کشاورزی خرم آباد احداث می شود.

اسکندر زند افزود: این باغ می تواند مرکز تنوع گیاهی و به عنوان قطبی برای منطقه غرب کشور از نظر ذخیره گاه گونه های درختی و درختچه ای جنگلی، گونه های مرتعی، گونه های گیاهان دارویی خوراکی و بویژه گونه های گیاهی در معرض انقراض باشد.

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نسبت به سرمایه عظیم گونه های گیاهی و دارویی لرستان غفلت ورزیده ایم، اظهار داشت: حفاظت از ذخایر ژنتیکی جزو وظایف حاکمیتی وزارت جهاد کشاورزی است و بر این اساس است که پروژه احداث باغ گیاه شناسی زاگرس به سازمان تحقیقات کشاورزی وزارت خانه پیشنهاد شد و پس از بررسی های متعدد با این موضوع موافقت کردند .

مراد سپهوند با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ گونه گیاه دارویی در لرستان وجود دارد، تصریح کرد: اهمیت پروژه احداث باغ گیاه شناسی در سطح ملی به حدی است که معاونان وزیر جهاد کشاورزی برای افتتاح آن حضور پیدا کرده اند .

رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی لرستان با تاکید بر اینکه این باغ به عنوان کانون حفظ ذخایر ژنتیکی زاگرس کاربری های متعددی دارد، افزود: این باغ گردشگری و آموزشی بوده و اهدافی از جمله احداث مدرسه طبیعت و گسترش ریه های تنفسی شهر در احداث این باغ در نظر گرفته شده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید