Iranian Agriculture News Agency

نگاهی به کشاورزی، دامداری و ماهیگیری کره شمالی

برنامه کره شمالی برای مدرن‌سازی تولید مواد غذایی

در سال 2016، کره شمالی در مجموع به تولید 4.81 میلیون تن غلات دست یافت، که نشان از افزایش هفت درصد نسبت به سال 2015 بود. با این حال، افزایش قابل توجه نسبت سال 2014 مشاهده نشد. تولید 2016، تنها یک افزایش جزئی را نشان می‌داد.

برنامه کره شمالی برای مدرن‌سازی تولید مواد غذایی

در سال 2016، کره شمالی در مجموع به تولید 4.81 میلیون تن غلات دست یافت، که نشان از افزایش هفت درصد نسبت به سال 2015 بود. با این حال، افزایش قابل توجه نسبت سال 2014 مشاهده نشد. تولید 2016، تنها یک افزایش جزئی را نشان می‌داد.

به گزارش ایانا از dailynk ، پس از سال 2013، مسئولان کره شمالی بارها و بارها اعلام کردند که این کشور روی بهبود زندگی مردم از طریق افزایش تولید مواد غذایی (کشاورزی، دام و شیلات) تمرکز می‌کند. با این حال، پیام 2017 روی تمرکز "استفاده از روش علمی برای تولید محصولات با عملکرد بالا" بود.


ایده کشاورزی علمی در کره شمالی بر هفت اصل بنیادی، بنا شده ازجمله:

1- دستاوردهای کشاورزی مبتنی بر سیاست اتکاء بر خود

2- عرضه دوبرابری محصول

3- اصلاح بذر

4- استفاده از کود آلی

5- بازسازی مجدد زمین

6- بهبود بخشیدن امکانات بازسازی و تعمیرات

7- افزایش مکانیزاسیون

با این حال، زیرساخت‌های کشاورزی و تجهیزات کره شمالی زیاد خوب نیست. تغییرات آب و هوا و بلایای طبیعی به مزارع این کشور ضربه بسیار سخت وارد کرده است.


بخش کشاورزی

در سال 2014 و 2015، تأکید بر تأسیسات کشاورزی و تجهیزات بود. به‌منظور افزایش تولید و بروزرسانی 40 هزار جریب مزارع که در آب و هوای بد قرار داشت و به این منظور دیواری (در برابر طوفان‌های دریایی مقاومت کند) در جنوب استان هوانگائه ساخته شد. تلاش‌ها برای گسترش زمین‌های کشاورزی در جهت افزایش تولید مواد غذایی کشور انجام شد.

پس از سال 2014، به بهبود بخش کشاورزی با تولید سبزیجات و قارچ گلخانه ای توجه شد. براساس مقاله روزنامه Rodong Sinmun که در 16 جولای 2013 منتشر شد، برای ساخت یک کارخانه قارچ اقدام شد تا ماده غذایی سالم را که باید به رژیم غذایی مردم افزوده شود تولید کند.


بخش دام

ساخت مرکز دام در سال 2014 آغاز و در سال 2016 به پایان رسید. در سال 2017 قرار است سیاست‌ها روی روش علمی را برای بهبود دام و تولید میوه/ سبزیجات/ قارچ گذاشته شود.

همچنین در استان کانگون، مسئولان برنامه‌ای برای ترکیب تولید مواد غذایی با گردشگری با ایجاد امکانات توریستی در مرکز دام شهرستان Saepo و یک کارخانه میوه در کوسان را تصویب کردند.

مسئولان کره شمالی همچنین قصد استفاده از مرکز دام Saepo برای بهبود علف برای استفاده خوراک دام دارند. آنها امیدوارند تا یک رقم علف را که می‌تواند چهار تا شش بار در سال برداشت شده و بهره‌وری را افزایش دهد، تولید کنند.

آنها همچنین برنامه‌ریزی برای توسعه یک گونه را که می‌تواند در مناطق حاشیه رودخانه و در دامنه‌های تپه‌ها رشد کند، در دستور کار خود دارند.


بخش شیلات

در سال 2017، قرار است به صنعت شیلات نسبت به بخش‌های دیگر تولید مواد غذایی توجه بیشتری به عمل آید و به این منظور به تأسیس یک پایگاه شیلات جامع و مدرن در سواحل شرق اقدام شود.

کره شمالی اعتقاد دارند که گربه ماهی با توجه به نرخ سریع تولید مثل و پروتئین بالا می تواند در صنعت شیلات جایگاه خوبی داشته باشد. همچنین شیلات می تواند ابزاری در پاسخ به مشکلات کمبود مواد غذایی باشد.

ولی همه این پروژه‌ها نیازمند جذب سرمایه‌گذاری خارجی است که این کشور قادر به جلب سرمایه‌گذاری خارجی برای اجرای برنامه‌های کشاورزی‌اش نبوده است.

از سال 1995، کره شمالی در تلاش است تا به اصلاح بخش کشاورزی روی بیاورد، اما این تلاش‌ها به‌دلیل بودجه محدود از توفیق لازم برخوردار نبوده است.

برای بهبود وضعیت، کره شمالی نیاز به اصلاح و کمک‌های بین‌المللی و جهانی دارد. با این حال، از دیدگاه واقع بینانه، این بعید به‌نظر می‌رسد./


ترجمه: فرحناز سپهری

منبع:

http://www.dailynk.com/

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید