Iranian Agriculture News Agency

اندونزی سوخت فسیلی خود را کاهش می‌دهد

23 درصد، سهم انرژی تجدیدپذیر تا سال 2025/ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به 26 درصد تا سال 2020 و 29 درصد تا سال 2030

اندونزی مصمم به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی است و در نظر دارد تا با ترویج منابع جدید و قابل تجدیدپذیر انرژی و افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی خود به 23 درصد تا سال 2025 دست یابد.

23 درصد، سهم انرژی تجدیدپذیر تا سال 2025/ کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای به 26 درصد تا سال 2020 و 29 درصد تا سال 2030

اندونزی مصمم به کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی است و در نظر دارد تا با ترویج منابع جدید و قابل تجدیدپذیر انرژی و افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی خود به 23 درصد تا سال 2025 دست یابد.

به گزارش ایانا از وب‌سایت antaranews ، به گفته وزیر انرژی و منابع معدنی Ignasius Jonan ، دولت آماده است تا برای رسیدن به هدف افزایش سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در ترکیب انرژی برق و حمل و نقل به 23 درصد تا سال 2025 گام بردارد.

وی به‌تازگی گفت: "این کار در راستای تعهد اندونزی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بر اساس مفاد بیانیه کنفرانس COP 21 در پاریس در سال 2015 است."

برنامه‌ریزی اندونزی به‌گونه‌ای است تا کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را به 26 درصد تا سال 2020 و 29 درصد تا سال 2030 برساند.

برای رسیدن به این هدف، وزارت پژوهش، فناوری و آموزش عالی خواستار تشویق در حوزه تحقیق و توسعه در مورد انرژی‌های جدید و تجدیدپذیر شده است.

وزیر پژوهش، فناوری و آموزش عالی، نصیر M. Nasir ، به‌تازگی اعلام کرد: "دولت در حال توسعه 35 هزار مگاوات برق است. در این مورد، وزارتخانه با تشویق تحقیق و توسعه در زمینه فناوری‌های جدید انرژی، وظیفه خود را برای دستیابی به این هدف انجام می‌دهد."

دولت اندونزی در سال 2015، به پنج درصد و در سال 2016، هفت درصد هدفش رسیده است. از این رو، مسئولیت تشویق پژوهش و توسعه مطالعات بیشتر در زمینه تکنولوژی ژئوترمال (1) به این وزارتخانه سپرده شده است.

این در حالی است که دومین راهکار، توسعه نیروگاه‌های خورشیدی است، اما مشکلی که وجود دارد چگونگی تولید سلول‌های خورشیدی و ذخیره انرژی است.

وزارتخانه قرار است راه‌هایی برای ذخیره انرژی تولید شده توسط سلول‌های انرژی در مناطق مسکونی از طریق سیستم شبکه شرکت برق دولتی ( PLN ) انجام دهد، به‌طوری‌که منازل می توانند برای استفاده از آن در طول شب هزینه‌ای را بپردازند.

نصیر، به توسعه ژنراتور برق که از انرژی از امواج دریا استفاده می کنند، اشاره کرد. این توسعه در Adonara ، East Nusa Tenggara با همکاری هلند و آلمان در استان مولوکو انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: "ما مطالعات مشترک با آن ها انجام خواهیم داد. برای توسعه فن آوری، با آژانس ارزیابی و کاربرد فناوری اندونزی( BPPT) ) همکاری خواهد شد و در نتیجه توربین های مربوطه را تولید خواهیم کرد."

هدف اصلی تشویق پژوهش در فناوری انرژی های تجدید پذیر است که به افزایش قطعات داخلی مورد استفاده در تولید ژنراتور برق زمین گرمایی بینجامد. تا کنون، تولید قطعات داخلی 64.5 درصد رسیده است. این درصد همچنان از طریق فعالیت های تحقیق و توسعه افزایش می یابد.

وزیر انرژی و منابع معدنی معتقد است که استفاده از منابع متنوع انرژی باید برای حمایت از توسعه برق و حمل و نقل، ترویج داده شود هر چند در مورد قیمت، باید قدرت خرید مردم هم در نظر گرفته شود.

این در حالی است قدرت خرید مردم تمرکز اصلی دولت در بخش برق خواهد بود. وزیر از تلاش PLNS (شرکت های برق) به ارائه برق با نرخ مقرون به صرفه قدردانی کرد. همچنین گونه های انرژی باید به صورت کارآمد در تمام نقاط تولید و استفاده شود.

انرژی خورشیدی یا باد که توسط نیروگاه های بخار در سوماترا جنوبی استفاده می شود، مدتی است که برق را به صورت هزینه های رقابتی تولید می کنند.

وی افزود: "من فکر می کنم افراد در بخش‌های انرژی تجدیدپذیر لازم است این انرژی را به صورت کارآمد تولید کنند."

در این میان، دولت اندونزی قصد دارد تا یک طرح جدید برای تعرفه برق تولیدی نیروگاه‌های انرژی‌های جدید و تجدیدپذیر اجرا کند.

Tumiran ، عضوی از شورای ملی انرژی به‌تازگی در یک کنفرانس مطبوعاتی در جاکارتا گفت: دولت در نظر دارد تا تعرفه شفاف، و قابل اندازه گیری، را ایجاد کند.

دولت اعلام کرده که تعرفه های برق تولید شده توسط نیروگاه های انرژی نو و تجدید پذیر در تمام مناطق یکسان نخواهد بود، اما به جای آن براساس پتانسیل های آن تنظیم می شود، این می تواند به تولید انرژی مناطق کمک کند.

از طریق طرح جدید، قیمت برق تولیدی توسط نیروگاه های انرژی نو و تجدید پذیر در سراسر مناطق متفاوت است، به‌طوری‌که حداکثر، 85 درصد از قیمت ها باید مربوط به هزینه تولید منطقه باشد.

وی یادآور شد: "این امر به ویژه باید در جاوا جایی که هزینه تولید پایین است، اجرا شود. این حرکت با هدف فعال کردن سرمایه گذاران در بخش انرژی های تجدید پذیر برای پایین نگه داشتن قیمت ها و هزینه های سرمایه گذاری ارزان‌تر خواهد بود."/

ترجمه: فرحناز سپهری

پی نوشت:

1- انرژی زمین‌گرمایی ( Geothermal energy ) به انرژی حرارتی که در پوستهٔ جامد زمین وجود دارد، گفته می‌شود. این‌گونه انرژی بیشتر در جهت تولید الکتریسیته زمین‌گرمایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به چرخه تولید انرژی الکتریکی از انرژی زمین‌گرمایی اطلاق می شود. فناوری مورد استفاده در طرح‌های تولید برق از انرژی زمین‌گرمایی شامل نیروگاه‌های بخار خشک، نیروگاه‌های تبدیل بخار سیال و نیروگاه چرخه دوگانه است.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید