Iranian Agriculture News Agency

از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد:

الزام بخش دولتی به بهره‌مندی از نظرات تشکل‌های تخصصی صنفی

عضو هیأت‌مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی گفت: نیاز حقیقی تشکل‌های حوزه صنایع غذایی کشور تأکید بر قوانین و مقررات و تکمیل زنجیره ارزش بخش کشاورزی است و قطعاً اصلاح این مقررات به اصلاح و سیر نزولی مشکلات صنایع غذایی می‌انجامد.

الزام بخش دولتی به بهره‌مندی از نظرات تشکل‌های تخصصی صنفی

عضو هیأت‌مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ایران اعلام کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی تشکل‌های کشاورزی و ازجمله فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی که به‌تازگی تأسیس شده است، اخیراً بخشنامه‌ای از سوی معاون اول رئیس جمهوری درباره الزام بخش دولتی به بهره‌مندی از نظرات تشکل‌های تخصصی صنفی صادر شده است.

محسن نقاشی با بیان این مطلب به خبرنگار ایانا گفت: این بخشنامه ابلاغی، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسه‌ها و شرکت‌های دولتی را ملکف کرده است تا در سیاستگزاری‌ها و برنامه‌ریزی‌های مرتبط از تشکل‌های مربوطه شامل تعاونی‌ها، اتحادیه ها و فدراسیون‌ها، اصناف و انجمن‌های غیردولتی و سایر تشکل‌های مرتبط با موضوع دعوت به عمل آورده و از دیدگاه‌های آنان استفاده کنند. همچنین پایش لازم برای ارزیابی میزان مشارکت تشکل‌ها از دستگاه‌های اجرایی نیز صورت خواهد پذیرفت.

وی تأکید کرد: خوشبختانه هم‌اکنون فرصت طلایی در اختیار تشکل‌ها به‌ویژه فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ایران فراهم آمده است تا بتواند از طریق حضور در مجامع تصمیم‌گیر و برنامه‌ریز، مسائل و مشکلات حوزه صنعت غذایی کشور را مطرح کند. همچنین این آمادگی نیز وجود دارد که گروه‌های حقیقی و تشکل‌های این حوزه برای تکمیل این فدراسیون وارد عمل شوند و زمینه عضویت تشکل‌های موضوعی صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی برای تجمیع و چتر حمایتی فدراسیون فراهم گردد.

عضو هیأت‌مدیره فدراسیون تشکل‌های صنایع غذایی، تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی ایران در پایان اظهار داشت: نیاز حقیقی تشکل‌های حوزه صنایع غذایی کشور تأکید بر روی قوانین و مقررات و تکمیل زنجیره ارزش بخش کشاورزی است و قطعاً اصلاح این مقررات به اصلاح و سیر نزولی مشکلات صنایع غذایی می‌انجامد./

A-951113-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید