Iranian Agriculture News Agency

به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت:

افتتاح 71 پروژه کشاورزی در استان خراسان شمالی با اعتبار 294 میلیارد ریال

این طرح‌ها شامل شیلات، دامپروری، مرغداری، گلخانه، گیاهان دارویی، بسته‌بندی فرآورده‌های انگور، آبیاری تحت فشار، کانال آبرسانی، مرمت قنوات و... می‌شود.

افتتاح 71 پروژه کشاورزی در استان خراسان شمالی با اعتبار 294 میلیارد ریال

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی از افتتاح 71 پروژه کشاورزی با اعتبار 294 میلیارد ریال در استان خراسان شمالی به مناسبت دهه مبارک فجر در این استان خبر داد.

جهان راشدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: این طرح‌ها شامل شیلات، دامپروری، مرغداری، گلخانه، گیاهان دارویی، بسته‌بندی، فرآورده‌های لبنی، فرآورده‌های انگور، آبیاری تحت فشار، کانال آبرسانی، مرمت قنوات و... می‌شود.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح‌ها 294 میلیارد و 618 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی یادآور شد: با افتتاح این طرح‌ها برای 237 نفر شغل ایجاد می‌شود و چهارهزار و 380 خانوار روستایی و 61 خانوار شهری از آنها بهره‌مند خواهند شد.

راشدی گفت: از این تعداد پروژه ها، 45 پروژه مربوط به طرح های آب و خاک شامل: آبیاری تحت فشار، کانال آبرسانی، مرمت قنوات و ... با اعتباری معادل 81 میلیارد و 397 میلیون ریال است که این اعتبار از محل اعتبارات ملی، استانی و سفر مقام معظم رهبری تأمین گردیده است. با بهره برداری از این طرح ها برای 82 نفر اشتغال زایی می شود و سه هزار و 748 خانوار بهره بردار را تحت پوشش قرار می دهد.

وی افزود: همچنین 16 طرح مربوط به بخش بهبود تولیدات دامی و شیلات شامل: شیلات، دامپروری، نوغانداری و مرغداری با اعتباری معادل 96 میلیارد و 110 میلیون ریال است که از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری تأمین گردیده است و برای 55 نفر اشتغال ایجاد می کند و 372 خانوار بهره بردار را تحت پوشش قرار می دهد.

مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان شمالی خاطرنشان ساخت: صنایع تبدیلی و تکمیلی این استان نیز شش طرح را به خود اختصاص داده است که شامل: بسته بندی، فرآورده های لبنی، فرآورده های انگور و ... با اعتباری معادل 50 میلیارد و 388 میلیون ریال است که از محل سفر مقام معظم رهبری تأمین گردیده و برای 76 نفر اشتغال ایجاد نموده و 104 خانوار بهره بردار را تحت پوشش قرار داده است.

وی گفت: بهبود تولیدات گیاهی نیز چهار طرح را به خود اختصاص داده است که شامل: گلخانه و گیاهان دارویی و ... با اعتباری معادل 66 میلیارد و 723 میلیون ریال است و برای 60 نفر اشتغال ایجاد می کند و 217 خانوار بهره بردار را تحت پوشش قرار می دهد.

راشدی در پایان یادآور شد: 25 طرح از این پروژه ها در شهرستان شیروان، 11 طرح در بجنورد، 11 طرح در رازو جرگلان، 9 طرح در اسفراین، شش طرح در جاجرم، چهار طرح در فاروج، سه طرح در مانه و سملقان و دو طرح در شهرستان گرمه قرار دارند.


A-951113-02

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید