Iranian Agriculture News Agency

رئیس هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی به ایانا خبر داد:

پیشرفتی جهشی در حوزه ماشین‌های کشاورزی تا چند سال آینده/ امضای تفاهمنامه با انجمن مهندسی EEPC هند

تولیدکنندگان بخش خصوصی ماشین‌آلات کشاورزی، از جهش ایران در حوزه مربوطه در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

پیشرفتی جهشی در حوزه ماشین‌های کشاورزی تا چند سال آینده/ امضای تفاهمنامه با انجمن مهندسی EEPC هند

تولیدکنندگان بخش خصوصی ماشین‌آلات کشاورزی، از جهش ایران در حوزه مربوطه در آینده‌ای نزدیک خبر دادند.

رئیس هیأت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی، امروز در حاشیه امضای تفاهمنامه با انجمن مهندسی EEPC هند به خبرنگار ایانا گفت: با توجه به اتفاقات خوبی که در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی ایران افتاده، تا چند سال آینده پیشرفتی جهشی در این راستا به وجود خواهد آمد.

حمیدرضا نامی با اشاره به اینکه پیش از این به‌صورت جسته و گریخته، همکاری‌های نامنظمی بین شرکت‌های خصوصی ایران و هند انجام می‌گرفته است، افزود: این تفاهمنامه می‌تواند به نوعی شروع کار جدی و برنامه‌ریزی شده‌ای باشد که برای کشاورزان داخلی فرصتی بیش از گذشته فراهم خواهد کرد.

به گفته وی، نقل و انتقال اطلاعات، استفاده از به روزترین تکنولوژی‌ها، تولید ابزارهایی که به نوعی با ماشین‌آلات مورد استفاده در ارتباط هستند و دعوت متقابل از شرکت‌های خصوصی دو کشور برای شرکت در نمایشگاه‌های تخصصی از مهم‌ترین محورهای تفاهمنامه محسوب می‌شود و قطعاً به توسعه بسترهای مشارکت بین بخش‌های خصوصی داخل و خارج ایران کمک می‌کند.

نامی، کشور هند را در زمینه ماشین‌آلات نه‌چندان حرفه‌ای معرفی کرد و ادامه داد: از آنجا که هند می‌تواند ابزارآلات نسبتاً ارزان به‌ویژه در حوزه کاشت برنج و شالی و همچنین تراکتور با توان کم و متوسط را در اختیار ایران قرار دهد، می‌تواند مفید باشد. ضمن اینکه کشور مذکور، یکی از 14 عضو اتحادیه جهانی تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی به‌شمار می‌رود که البته ایران نیز طی 10 روز گذشته به این اتحادیه پیوسته و پانزدهمین کشوری است که نامش در فهرست این اتحادیه به ثبت رسیده است.

وی عنوان کرد: پیوستن به اتحادیه جهانی، به‌دلیل وجود کشورهای پیشرفته‌ای مانند ایتالیا، آمریکا، کانادا، فرانسه و آلمان، تولیدکنندگان ما را در فضایی رقابتی به لحاظ کیفیت و قیمت قرار می‌دهد و این موضوع می‌تواند انقلابی مثبت در حوزه ماشین‌های کشاورزی ایران ایجاد کند؛ بنابراین امید می‌رود تا چند سال آینده ایران به یکی از قطب‌های تأمین‌کننده ادوات کشاورزی در آسیا تبدیل شود.

دبیر اجرایی انجمن EEPC هند نیز در همین ارتباط به ایانا گفت: شباهت‌های بسیاری از نظر جغرافیایی و روش‌های کشاورزی بین ایران و هندوستان وجود دارد.

بهاسکار سارکار بیان کرد: به‌عنوان مثال، همانطور که در ایران نظام خرده‌مالکی دیده می‌شود، در هند نیز همین اصل حکمفرماست و ابزارها و ماشین‌آلات تولید شده در این کشور عمدتاً برای مصارف اراضی این‌چنینی تولید می‌شوند. وجود مناطق بیابانی، کوهستانی و ساحلی و همچنین نزدیکی تنوع اقلیمی ایران و هند از دیگر شباهت‌هایی است که می‌تواند تضمینی برای استفاده دستگاه‌های تولید شده در هند، برای ایران باشد.

وی معتقد است: ایران به‌عنوان یک کشور مهم در منطقه تلقی می‌شود و هدف ما از ارتباط با این کشور، دستیابی به سرزمین‌های دیگر منطقه از طریق ایران خواهد بود؛ بنابراین با امضای تفاهمنامه، موقعیت‌های فراوانی برای شرکت‌های خصوصی دو کشور ایجاد می‌شود.

سارکار تأکید کرد: در 16 تا 18 مارس امسال، نمایشگاه مهندسی در هند برگزار می‌شود که از 25 شرکت ایرانی برای حضور در آن دعوت شده که بخشی از آنها در حوزه ماشین‌آلات کشاورزی فعال هستند. ضمن اینکه هزینه اقامت و بخشی از هزینه سفر را انجمن مهندسی EEPC متقبل خواهد شد.

امروز در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه بین‌المللی خدمات فنی و مهندسی که در بوستان گفت‌وگو برگزار شده بود، تفاهمنامه‌ای به منظور ارتقای همکاری در زمینه ماشین‌آلات کشاورزی بین انجمن EEPC و انجمن تولیدکنندگان ماشین‌های کشاورزی به امضا رسید که بر توسعه همکاری‌ها در زمینه ادوات کشاورزی تأکید دارد./

V-951113-04

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید