Iranian Agriculture News Agency

میوه هایی که به صورت قاچاق وارد کشور می شوند



در میان انبوهی از میوه‌های خارجی و قاچاق، میوه‌هایی هستند که با ثبت سفارش قانونی و از مبادی قانونی وارد کشور شده‌اند. آناناس، موز، انبه و نارگیل، در لیست میوه‌هایی هستند که به‌صورت رسمی وارد می‌شوند.

به گزارش وقایع اتفاقیه، حسین مهاجران می‌گوید: «آناناس از سنگاپور و مالزی، موز از کشورهای فیلیپین، سومالی، بولیوی و اکوادور و انبه از کنیای آفریقا و پاکستان، به‌صورت قانونی وارد کشور می‌شوند.» بر‌اساس اعلام رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره‌بار، نارگیل‌های موجود در بازار که قیمتشان از پنج هزار تا 6 هزار تومان متغیر است، از کشورهایی مثل پاکستان، هندوستان، سنگاپور و مالزی و از مبادی رسمی وارد کشور می‌شوند. این درحالی است که شبرنگ و آلوسیاه‌های بازار، همگی به‌صورت قاچاق از آفریقا وارد شده و به ترتیب با دو هزار و 500 و هشت هزار تومان در بازار به فروش می‌رسند.

به گفته او، به غیر ‌از آناناس، موز، انبه و نارگیل، همه میوه‌هایی که وارد کشور می‌شوند، همچون گلابی آمریکا، سیب سبز فرانسه، لیمو‌ترش ویتنام، سیر چینی، گلابی‌های چینی و زردآلوی آفریقا، به‌صورت قاچاقی وارد می‌شوند. علاوه بر میوه‌های قاچاق موجود در بازار، کشورهایی هم هستند که بیشتر از همه در تیررس قاچاقچیان قرار دارند.


«ترکیه، پاکستان و امارات از مهم‌ترین کشورهایی بوده‌اند که زیر پای قاچاقچیان و دلالان هستند تا میوه‌هایی همچون سیب سبز، نارنگی و آناناس را وارد کنند.» این را نایب‌رئیس اتحادیه صادر‌کنندگان و واردکنندگان میوه می‌گوید و در ادامه با تأیید قاچاق‌بودن همه میوه‌های لوکس در بازار یادآوری می‌کند: «همه سیب سبزهای موجود در بازار، حتی آنهایی که دارای برچسب هستند هم به‌صورت غیر‌قانونی و از کشور ترکیه وارد شده‌اند.»

نیاورانی توضیح می‌دهد: «لیچی، رامبوتان، دراگون‌فروت یا میوه اژدها و منگوستن هندی، از آن دسته میوه‌های کم‌طرفداری هستند که عمدتا از امارات و به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند.» همچنین به گفته او، همه بادام‌های آمریکایی موجود در بازار هم به‌صورت قاچاق وارد کشور شده‌اند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید