Iranian Agriculture News Agency

یکشنبه هفته آینده صورت می گیرد:

سفر وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی به ایران

برگزاری سمیناری در خصوص چوب، برپایی نمایشگاه و سمیناری برای معرفی خواص روغن نخل (پالم)، بررسی احیاء مجدد دفتر منطقه ای روغن پالم در تهران و چگونگی ارتقای همکاری های دو کشور در زمینه کائوچو از برنامه های پیش بینی شده وزیر مالزیایی در سفر به تهران است.

سفر وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی به ایران


'ماه سیو کئونگ' وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی هفته آینده در صدر یک هیات 25 نفره برای مذاکره با مقام های جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه همکاری های دوجانبه به تهران سفر می کند.

به گزارش ایرنا از کوالالامپور ، وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی در سفر دو روزه خود به تهران که از روز یکشنبه آغاز می شود با مقام های جمهوری اسلامی ایران از جمله 'محمدرضا نعمت زاده' وزیر صنعت، معدن و تجارت، 'محمود حجتی' وزیر جهاد کشاورزی و 'علی نوبخت حقیقی' رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
برگزاری سمیناری در خصوص چوب، برپایی نمایشگاه و سمیناری برای معرفی خواص روغن نخل (پالم)، بررسی احیاء مجدد دفتر منطقه ای روغن پالم در تهران و چگونگی ارتقای همکاری های دو کشور در زمینه کائوچو از برنامه های پیش بینی شده وزیر مالزیائی در سفر به تهران است.
وزیر صنایع و کالاهای کشاورزی مالزی پیش از سفر به ایران به هند سفر کرده و با مقام های این کشور نیز برای توسعه همکاری ها مذاکره می کند.
دولت مالزی در بودجه سال 2017 میلادی توجه خاصی به افزایش صادرات در سه زمینه کائوچو، روغن پالم و چوب داشته و سفر 'ماه سیو کئونگ' به هند و ایران در راستای سیاست دولت این کشور در بودجه است.
در بودجه سال 2017 میلادی مالزی 286 میلیون رینگیت (حدود 72 میلیون دلار) برای افزایش صادرات روغن پالم، کائوچو، چوب و فلفل اختصاص یافته است. همچنین 50 میلیون رینگیت (حدود 12 میلیون دلار) برای انجام تحقیقات علمی به منظور افزایش کیفیت محصولات روغن پالم تخصیص یافته است که نشان از توجه دولت مالزی به این بخش از اقتصاد کشور است.
جمهوری اسلامی ایران یکی از واردکنندگان سنتی روغن پالم از مالزی است و به دلیل شرایط خاص طی سال های اخیر، اقدام به کاهش واردات این محصول از مالزی کرده است.
ایران در سال 2014 میلادی 29.6 درصد نسبت به سال 2013 و در سال 2015 میلادی حدود 10 درصد نسبت به سال 2014 و در سال 2016 میلادی نیز حدود 19 درصد نسبت به سال قبل از آن واردات روغن پالم از مالزی را کاهش داده است.
یکی از اهداف سفر وزیر مالزیایی به ایران احیای مجدد بازار کشورمان برای واردات این محصول است و طبق اخبار منتشره در رسانه های مالزی، 'ماه سیو کئونگ' در نظر دارد با ارائه نتایج تحقیقات علمی، مضر نبودن این محصول را برای واردکنندگان کشورهای هند و ایران تشریح کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید