Iranian Agriculture News Agency

معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

صادرات 650 هزار تن مواد لبنی در 10 ماهه سال جاری به 30 کشور/ افتتاح شرکتی لبنی در کرمان که توسط بهره‌برداران عرضه می‌شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به مناسبت دهه فجر همچنین بیش از 2 هزار و 400 پروژه کشاورزی در زیربخش‌های مختلف با 4 هزار و 498 میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

صادرات 650 هزار تن مواد لبنی در 10 ماهه سال جاری به 30 کشور/ افتتاح شرکتی لبنی در کرمان که توسط بهره‌برداران عرضه می‌شود

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به مناسبت دهه فجر همچنین بیش از 2 هزار و 400 پروژه کشاورزی در زیربخش‌های مختلف با 4 هزار و 498 میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزاش ایانا ازکرمان حسن رکنی در سفری به کرمان اظهار کرد: تعداد زیادی از پروژه‌هایی که در بخش‌های مختلف کشاورزی به بهره‌برداری می‌رسد در دهه فجر افتتاح می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به تلاش همکارانم در بخش کشاورزی استان کرمان نیز 107 پروژه در موضوعات آب و خاک، دام و طیور، باغبانی، زراعت و زیربخش‌های مختلف طی دهه فجر به صورت یکپارچه افتتاح می‌شود.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به مناسبت دهه فجر همچنین بیش از 2 هزار و 400 پروژه کشاورزی در زیربخش‌های مختلف با 4 هزار و 498 میلیارد تومان اعتبار در سطح کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

رکنی از افتتاح 318 پروژه دام و طیور با اعتبار 369 میلیارد تومان در سطح کشور به مناسبت دهه فجر خبر داد.

وی ابراز داشت: کرمان یکی از استان‌های کشاورزی ما به شمار می‌آید که در بخش‌های مختلف فعال است و شاخص‌ترین فعالیت در استان کرمان فعالیت باغبانی به ویژه در بحث پسته است که موقعیت ممتاز در کشور دارد و یکی از اقلام اصلی صادرات در بخش کشاورزی است.

رکنی با اشاره به اینکه صنعت دام و طیور هم رشد خوب در استان کرمان دارد، افزود: با برنامه‌های اخیری که همکاران ما در استان کرمان دنبال کرده‌اند، زنجیره‌های تولید در بخش شیر، گوشت، مرغ و تخم‌مرغ فعال شده است که می‌توانند به پایداری تولید کمک کنند، بهره‌وری را افزایش دهند و قیمت تمام شده محصول را برای مصرف کننده بهبود بخشد.

این مسؤول یادآور شد: امروز یکی از برنامه‌هایی که در کرمان پیش‌بینی شده، افتتاح یکی از زنجیره‌های فعال تولید شیر و گوشت است که یکی از اقدامات ارزشمند به شمار می‌آید.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی همچنین از افتتاح شرکت لبنی هامون حدود 35 کیلومتری شهر کرمان در سفر امروز خود به استان کرمان خبر داد و گفت: محصولی که در این واحد تولید می‌شود توسط بهره‌برداران به بازار عرضه می‌شود.

رکنی ابراز داشت: یکی از اقداماتی که باید از اولویت‌های کار ما در بخش کشاورزی باشد این است که بتوانیم شرایط را برای تولیدکننده اقتصادی‌تر کنیم و تولیدکننده هم بتواند حلقه واسط را حذف کند تا شرایط خوبی برای مصرف‌کننده ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: شرکت هامون یکی از نمونه‌های ارزشمندی است که در استان کرمان انجام شده و باید این کار را در استان‌های دیگر تجربه کنیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بخش طیور نیز باید موضوع زنجیره تولید را گسترش بیشتری در سطح کشور دهیم، عنوان کرد: حدود 15 درصد تولید در بخش گوشت مرغ در زنجیره‌های تولید حاصل می‌شود.

رکنی بیان داشت: یکی از زنجیره‌های تولیدی طیور در استان کرمان واقع شده است که به صورت گسترده‌ای قراردادهایی با مرغداران منعقد می‌کند و تولید با شرایط خوبی انجام می‌شود و مرغداری که در زنجیره تولید قرار می‌گیرد دغدغه تأمین نهاده‌ها از جمله خوراک طیور، جوجه یک روزه، کشتارگاه و نقدینگی را ندارد.

وی تصریح کرد: کشورهای پیشرفته دنیا موضوع زنجیره تولید را پشت سر گذاشته‌اند و برای اصلاح ساختار پرورش در تولید پروتئین در کشورمان باید این اقدامات را انجام دهیم و استقبال خوبی در این زمینه توسط بخش خصوصی انجام شده است.

رکنی ابراز داشت: امیدواریم، زنجیره‌های تولید از مزرعه تا سفره مردم را با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری انجام شده در سطح کشور به صورت مستمر داشته باشیم و در بهبود سبد غذایی مردم هر روز قدم موثرتری برداشته شود.

وی ادامه داد: ایجاد امنیت غذایی یکی از رسالت‌های وزارت جهاد کشاورزی است که آن را در کمیت و کیفیت تولید می‌بینیم و با توجه به وجود زیرساخت‌هایی که در کشور وجود دارد تأمین کمیت حداقل‌ها به ویژه در حوزه دام و طیور انجام شده است و به صورت مستمر به دنبال افزایش و بهبود کیفیت هستیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: به عبارت دیگر اعتقاد داریم باید حداقل‌های غذایی در سبد غذایی مردم تأمین شد و کیفیت بهتری را در غذاها تجربه کنیم.

رکنی اضافه کرد: به دنبال این هستیم تا سهم پروتئین حیوانی که می‌تواند نشان از بهبود شرایط تغذیه‌ای داشته باشد را در سبد غذایی مردم پررنگ‌تر کنیم.

وی یادآور شد: 30 گرم از پروتئین روزانه که در سبد غذایی خانوار هست را از منشأ حیوانی داریم که به گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و شیر برمی‌گردد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی تاکید کرد: شیر و لبنیات یکی از اولویت‌های کار ماست و به دنبال این هستیم خانوار در اصلاح الگوی مصرف شیر و لبنیات شرایط بهتری را پیدا کند.

رکنی از صادرات حدود 650 هزار تن مواد لبنی در 10 ماهه سال جاری به 30 کشور مختلف خبر داد و ابراز داشت: بیش از 9 میلیون و 600 هزار تن تولید شیر در سال 95 برآورد شده است.

این مسؤول افزود: مصرف روغن، شکر و نمک در کشور ما بالاتر از مصرف جهانی است که خوب نیست و اعتقاد داریم مصرف این مواد باید با مواد غذایی ارزشمند ازجمله مواد لبنی جابه‌جا شود.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید