Iranian Agriculture News Agency

مرکز ملی ژنوتیپ کشاورزی (NAGC)، آمریکا خبر داد:

راه‌اندازی سرویس جدید آزمون بیماری زنبورعسل/ شناسایی بیماری و پرورش زنبورهای سالم

مرکز ملی ژنوتیپ کشاورزی (NAGC)، از راه‌اندازی سرویس جدید آزمون بیماری زنبورعسل خبر داد که این امکان را خواهد داد که زنبورداران به‌طور مؤثرتر بیماری‌هایی را که در کلنی‌های زنبورعسل وجود دارد، شناسایی کنند.

راه‌اندازی سرویس جدید آزمون بیماری زنبورعسل/ شناسایی بیماری و پرورش زنبورهای سالم

مرکز ملی ژنوتیپ کشاورزی ( NAGC )، از راه‌اندازی سرویس جدید آزمون بیماری زنبورعسل خبر داد که این امکان را خواهد داد که زنبورداران به‌طور مؤثرتر بیماری‌هایی را که در کلنی‌های زنبورعسل وجود دارد، شناسایی کنند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت American Honey Producers Association ، تحقیقات از سوی NAGC انجام شده و با حمایت از انجمن ملی پرورش‌دهندگان ذرت ( National Corn Growers Association ) و وزارت کشاورزی داکوتای شمالی پانل تست، توسعه یافته و این سرویس جدید به نام "مراقبت زنبورعسل" ( BeeCare ) است.

پیت اسنایدر " Pete Snyder "، رئیس و مدیرعامل NAGC گفت: "این نخستین‌بار است توانستیم که یک پانل از رایج‌ترین بیماری‌های زنبورعسل در شمال امریکا مورد آزمایش قرار دهیم؛ بنابراین ما می‌توانیم مشکلات را تشخیص دهیم، نتایج در 30 روز دریافت می‌شود و امکان می‌دهد تا زنبورداران درمان مناسب انجام دهند."

NAGC ، ارتباط با گروه‌های پرورش‌دهنده زنبورعسل در سراسر کشور را آغاز کرده است تا اطلاعات برای سرویس BeeCare و نحوه ارسال نمونه برای آزمایش را بررسی کنند.

Carson Klosterman ، کشاورز Wyndmere ، از داکوتای شمالی و عضو تیم نظارت NCGA گفت: "حمایت از این کار تحقیقاتی در NAGC ، بخشی از تلاش‌های مرکز پرورش‌دهندگان ذرت برای اطمینان بخشی از جمعیت زنبورعسل سالم است. BeeCare یک ابزار مهم است که اجازه خواهد داد تا زنبورداران ارزیابی و رسیدگی به‌موقع درباره سلامت زنبورها را انجام دهند، ما به‌طور فعال با ( HBHC ) Honey Bee Health Coalition همکاری می‌کنیم، مکانی که هدف آن کاهش بیماری در زنبورهای عسل و تضمین سلامت طولانی‌مدت زنبورعسل و دیگر حشرات گرده‌افشان است."

HBHC متشکل از زنبورداران، محققان، سازمان‌های دولتی، کسب و کارهای کشاورزی، تولیدکنندگان، گروه‌های حفاظتی، تولیدکنندگان و برندهای معروف است که دنبال بهبود و حفظ سلامت زنبورعسل در تمام سطوح پرورش زنبور عسل، شناسایی راه‌حل برای چالش عمده بهداشتی زنبورعسل هستند، همچنین با ذی‌نفعان بخش خصوصی و دولتی که در زمینه پرورش زنبورعسل، گرده‌افشانی و تولید کشاورزی فعالیت دارند، همکاری می‌کند.

پیت اسنایدر گفت: "کشاورزی امریکا بر گرده‌افشانی سالم متکی است. مشکلات اخیر مانند اختلال فروپاشی کلنی بسیار پیچیده و دارای علل بسیاری هستند."

گفتنی است، نمونه آزمون از داکوتای شمالی و شرق میسوری توسط پانل بیماری BeeCare برای ویروس‌های زیر انجام شده است:

- ویروس حاد فلج ( Acute Bee Paralysis Virus

- ویروس سیاه ملکه ( Black Queen Cell Virus

- ویروس مزمن فلج ویروس ( Chronic Bee Paralysis Virus

- ویروس تغییر شکل بال ( Deformed Wing Virus

- ویروس اسرائیل حاد فلج ( Israeli Acute Bee Paralysis Virus

- Kashmir Bee Virus ،

- Lake Sinai Virus #1 ،

- Lake Sinai Virus #2 ،

- Slow Bee Paralysis Virus ،

- American Foulbrood Bacteria ،

- European Foulbrood Bacteria .

ترجمه: فرحناز سپهری

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید