Iranian Agriculture News Agency

رییس سازمان شیلات ایران در جشن شکرانه میگوی پرورشی استان هرمزگان خبر داد:

صادرات میگو تا پایان امسال به 14 هزار تن می‌رسد/ رویکرد جدید در توسعه شیلات برای جذب سرمایه‌گذاری و بازار صادراتی در پسابرجام

سال گذشته بیش از 12 هزار تن میگوی صادراتی در کشور تولید و صادر شد که امسال میزان صادرات میگو از کشورمان به بیش از 14 هزار تن خواهد رسید.

صادرات میگو تا پایان امسال به 14 هزار تن می‌رسد/ رویکرد جدید در توسعه شیلات برای جذب سرمایه‌گذاری و بازار صادراتی در پسابرجام

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته بیش از 12 هزار تن میگوی صادراتی در کشور تولید و صادر شد که امسال میزان صادرات میگو از کشورمان به بیش از 14 هزار تن خواهد رسید.

به گزارش ایانا، حسن صالحی، در جشن شکرانه میگوی پرورشی استان هرمزگان ضمن شادباش دهه فجر اظهار کرد: پارسال ارزش محصولات شیلاتی صادراتی کشور رقمی در حدود 350 میلیون دلار بود که این رقم در سال جاری به 400 میلیون دلار خواهد رسید.
وی با اشاره به موفقیت های حاصل شده در بخش های مختلف کشاورزی در دولت تدبیر و امید، بیان داشت: امسال در سایه تلاش های انجام شده، میزان واردات کشور در زمینه تولیدات شیلاتی از بیش از 9 میلیون دلار به کمتر از سه میلیون دلار می رسد که این موفقیت به برکت خودباوری به دست آمده است.
صالحی با بیان اینکه امروز بیش از 120 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می شود، خاطرنشان کرد: خودکفایی در تولید گندم از جمله موفقیت های بزرگی است که در دولت تدبیر وامید رقم خورده و این خودکفایی تبلور بزرگ ترین بخش اقتصاد مقاومتی است.
رئیس سازمان شیلات ایران با بیان اینکه سال گذشته بیش از 12 هزار تن میگوی صادراتی در کشور تولید و صادر شد، اظهار داشت: امسال میزان صادرات میگو از کشورمان به بیش از 14 هزار تن خواهد رسید و کیفیت و فرآوری میگوی تولیدی در کشور نیز بسیار خوب است.
معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در پسابرجام رویکرد جدیدی در کشور در حوزه توسعه شیلات برای جذب سرمایه گذاری و بازار صادراتی انجام شد به طوری که در یکسال گذشته با کشورهای فرانسه، رومانی، فنلاند، ایتالیا، چین، ویتنام، روسیه، تایلند مذاکراتی انجام شد.
در این مراسم از پرورش دهندگان میگو در استان هرمزگان تجلیل و قدردانی شد.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید