Iranian Agriculture News Agency

بالا گرفتن بحران مالی، یونانی‌ها را به خیابان آورد

کشاورزان یونانی بازهم سوار بر تراکتور جاده ها را بستند

با ادامه مشکلات یونان کشاورزان این کشور دوباره دست به اعتراض زده و سوار برتراکتور جاده‌‌های این کشور را مسدود کردند.

کشاورزان یونانی بازهم سوار بر تراکتور جاده ها را بستند


با ادامه مشکلات یونان کشاورزان این کشور دوباره دست به اعتراض زده و سوار برتراکتور جاده‌‌های این کشور را مسدود کردند.
به گزارش ایانا به نقل از گاردین، همزمان با تلاش دولت یونان برای کمک به مراکز مالی ورشکسته و فشار آلمان و آمریکا به این کشور برای اصلاح سیاست‌های مالی، مشکلات اقتصادی در یونان بار دیگر بالا گرفته است.

به نوشته روزنامه «گاردین»، در هفته برگزاری جشن روز گراندهاگ (جشن سنتی)، کشاورزان یونانی در حالی‌ که سوار بر تراکتور بودند، جاده‌ها و مناطق مرزی را در اعتراض به مشکلات مالی مسدود کردند.

با وجود آن که هفت سال از آغاز بحران بدهی‌های یونان می‌گذرد، این کشور هنوز نتوانسته اقتصاد خود را به وضعیت عادی بازگرداند.

تحلیلگران یونانی می‌گویند احساس می‌کنند که این کشور در حال نزدیک شدن به یک بن‌بست است.

«پانتلیس کاپسیس» تحلیگر سیاسی در این باره گفت: «من خیلی نگران هستم چون در حال حرکت به سوی قطع رابطه با اروپا هستیم. علائم زیادی موجود است که بر اساس آن حزب چپگرای حاکم "سیرزا" به تنهایی سرگرم ایده‌های مختلف است.»

وی افزود: «آنچه که مشخص است، این است که ما در حال ورود به دوره بسیار دشواری هستیم که احتمالا می‌تواند ما را به نقطه بدون بازگشت ببرد.»

سال گذشته نیز کشاورزان یونان به دنبال برنامه جدید دولت یونان، که معتقد بود حق تأمین اجتماعی که کشاورزان این کشور باید بپردازند، سه برابر خواهد شد. به خیابان ها ریخته بودند. این برنامه، بخشی از تعهدات دولت یونان به وام دهندگان بین المللی است. دولت یونان می‌گوید این گام، برای صنعتی که تاکنون تقریباً به‌طور کامل با اتکا به یارانه‌های دولتی به حیات خود ادامه داده است، ضروری است.

البته اعتراضات امسال که از آغاز ژانویه 2017 تکرار شد پس از 3 هفته فروکش از نو آغاز شده است./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید