Iranian Agriculture News Agency

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ گوشتی در گفت‌وگو با ایانا:

مرغ مادری‌ها همچنان بدقولی می‌کنند/ پیگیری موضوع از طریق نهادهای نظارتی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ گوشتی، از بدعهدی پرورش‌دهندگان مرغ مادر، انتقاد کرد.

مرغ مادری‌ها همچنان بدقولی می‌کنند/ پیگیری موضوع از طریق نهادهای نظارتی

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ گوشتی، از بدعهدی پرورش‌دهندگان مرغ مادر، انتقاد کرد.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران مرغ گوشتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: متأسفانه با وجود اینکه ماه بهمن از نیمه گذشت، اما همچنان قیمت جوجه یکروزه بالا است.

محمدعلی کمالی با اشاره به اینکه جلسات متعددی برای این منظور بین اتحادیه و انجمن مربوطه برگزار شده، افزود: هفته گذشته ستاد تنظیم بازار در جلسه‌ای به تولیدکنندگان جوجه یکروزه دو روز فرصت داد تا آنالیز قیمت این محصول را مشخص کنند. در حالی که هنوز این اتفاق نیفتاده و قیمت تمام‌شده جوجه از طرف هیچ نهادی تعیین نشده است.

به گفته وی، در همین راستا، مسئولان انجمن جوجه یکروزه به اتحادیه پیشنهاد فروش 20 میلیون قطعه جوجه با قیمت یک‌هزار و 700 تا یک‌هزار و 800 تومان را دادند. اتحادیه نیز این پیشنهاد را قبول کرد و با ارسال نامه‌ای از طرف دبیر انجمن به تولیدکنندگان، سهمیه فروش این نهاده به واحدهای پرورشی تعیین شد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی مدعی شد: با وجود اینکه از چهارشنبه هفته گذشته این توافق صورت گرفته، اما متأسفانه واحدهای مرغ مادری همکاری نکردند و با بهانه‌های مختلفی مانند نداشتن اطلاع از نحوه توافق یا محول کردن فروش به هفته‌های آینده، باعث سردرگمی فعالان مرغ گوشتی شده‌اند؛ به‌طوری‌که تاکنون تنها 20 هزار قطعه یعنی یک هزارم آنچه که مورد توافق بوده، تأمین شده است.

کمالی با انتقاد شدید از نحوه عملکرد واحدهای مرغ مادری، هشدار داد که در صورت پایبند نبودن این فعالان به توافق صورت‌گرفته، موضوع را از طریق نهادهای نظارتی از قبیل ستاد تنظیم بازار و تعزیرات حکومتی پیگیری خواهد کرد.

وی در پایان تأکید کرد: البته قیمت واقعی جوجه در شرایط عادی بازار نباید بیشتر از یک‌هزار و 300 تومان برای هر قطعه باشد و اگر اکنون اتحادیه به قیمت یک‌هزار و 800 تومان نیز راضی شده، به‌دلیل شرایط موجود و افزایش تقاضا است./

V-951117-03

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید