Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت:

افتتاح طرح‌های آبیاری تحت فشار، بسته‌بندی گیاهان دارویی و زنجیره تولید شیر در کرمان با اعتبار 77 میلیارد ریال

دو هزار و 113 هکتار از اراضی و باغات استان کرمان در 30 مزرعه به آبیاری تحت فشار مجهز شده است که یک هزار و 600 هکتار آن آبیاری به شیوه قطره‌ای و 439 هکتار آن آبیاری قطره‌ای نوار تیپ است.

افتتاح طرح‌های آبیاری تحت فشار، بسته‌بندی گیاهان دارویی و زنجیره تولید شیر در کرمان با اعتبار 77 میلیارد ریال

طرح آبیاری تحت فشار قطره ای در 56 هکتار از اراضی منطقه اندوهجرد و پروژه بسته بندی گیاهان دارویی شرکت کیمیا گران بوستان با حضور معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در ششمین روز ایام الله دهه فجر در استان کرمان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان، طرح آبیاری تحت فشار در یکی از نخلستان های منطقه اندوهجرد شهرستان کرمان با حضور حسن رکنی معاون وزیر و هیأت همراه وی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و معاونان وی، امام جمعه شهداد، معاون فرماندار و بخشدار شهداد راه اندازی شد.

این نخلستان در سطح 56 هکتار به سیستم آبیاری بابلر مجهز شده است. این طرح با هزینه کرد اعتبار چهار میلیارد و 380 میلیون ریال که سه میلیارد و 640 میلیون ریال آن از اعتبارات دولتی است، اجرا شده است.

همزمان با افتتاح این طرح، دو هزار و 113 هکتار از اراضی و باغات استان در 30 مزرعه به آبیاری تحت فشار شده است که یک هزار و 600 هکتار آن آبیاری به شیوه قطره‌ای و 439 هکتار آن آبیاری قطره‌ای نوار تیپ است.

افتتاح پروژه بسته بندی گیاهان دارویی شرکت کیمیا گران بوستان

پروژه بسته بندی گیاهان دارویی شرکت کیمیاگران بوستان شهرستان کرمان با حضور رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی و هیئت همراه وی، به مناسبت ایام الله دهه فجر افتتاح شد.

براساس این گزارش، این پروژه با سرمایه گذاری سه میلیارد ریال تسهیلات و 70 میلیارد ریال آورده شخصی مورد بهره برداری قرار گرفت.

این طرح با ظرفیت بسته بندی 400 تن در سال برای 9 نفر اشتغالزایی فراهم کرده است.

پروژه بسته بندی گیاهان دارویی شرکت کیمیاگران بوستان یکی از 107 پروژه قابل بهره برداری جهاد کشاورزی استان کرمان طی دهه فجر است که همزمان با افتتاح این طرح 15 طرح صنایع تبدیلی و تکمیلی دیگر در استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

استان کرمان استعداد خوبی در زمینه کشت، تولید و توسعه گیاهان دارویی دارد. در کنار تولید گیاهان دارویی باید به فکر صنایع تبدیلی بود. مهم ترین هدفی که در بسته بندی گیاهان دارویی مدنظر است، افزایش طول عمر نگهداری محصول بوده، شکل بسته بندی و بازار پسند کردن آن نیز اهمیت زیادی دارد.

بر اساس بررسی های انجام یافته، ارائه محصول در بسته بندی مناسب و براساس علایق و سلایق مصرف کننده می تواند ارزش افزوده محصول تولیدی را تا چندین برابر ارتقاء دهد و درآمد قابل توجهی نصیب تولیدکنندگان کند.

افتتاح طرح زنجیره تولید شیر شرکت هامون در بخش ماهان شهرستان کرمان

براساس این گزارش، همچنین طرح زنجیره تولید شیر شرکت هامون افلاطون خلیل زاده در ماهان شهرستان کرمان با حضور رکنی معاون بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.
این طرح با تولید 600 تن شیر در سال و اشتغالزایی برای بیش از 200 نفر، نیاز بازار مصرفی منطقه و استان های همجوار از جمله اصفهان، زاهدان و... را پوشش می دهد.
این طرح با حذف واسطه گران توانسته است به عنوان نخستین زنجیره تولید شیر در استان کرمان به فعالیت بپردازد؛ زیرا از مرحله اول تولید نهاده ها از جمله تولید علوفه، خوراک دام، بسته بندی کود تا شیری که تولید می کند و توزیع آن در بازار مصرف، تحت یک مدیریت واحد قرار دارد.
این پروژه علاوه بر تولید شیر، تولید گوشت و کود را هم در برنامه خود مد نظر دارد و در سال های آینده تولید برق را نیز در برنامه های خود گنجانده است.
همزمان با این طرح، یک طرح پرورش گاو شیری و یک طرح پرواربندی گوساله و یازده طرح مرغداری در سراسر استان به بهره داری رسید.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید