Iranian Agriculture News Agency

به همت بخش خصوصی

بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان دامپزشکی خاورمیانه در تهران بهره‌برداری شد/ تعداد بیمارستان‌های دامپزشکی کشور به 60 واحد رسید

به همت بخش خصوصی، تعداد بیمارستان‌های مجهز در بخش دامپزشکی کشور رو به افزایش است.

بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان دامپزشکی خاورمیانه در تهران بهره‌برداری شد/ تعداد بیمارستان‌های دامپزشکی کشور به 60 واحد رسید

به همت بخش خصوصی، تعداد بیمارستان‌های مجهز در بخش دامپزشکی کشور رو به افزایش است.

به گزارش خبرنگار ایانا، معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور امروز در افتتاحیه بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان دامپزشکی خاورمیانه گفت: اگرچه در سال‌های گذشته تعداد بیمارستان‌های مربوط به حیوانات بسیار کم بود و بیشتر دارندگان حیوانات خانگی برای درمان یا واکسیناسیون با مشکل روبه‌رو می‌شدند، اما امروز خوشبختانه با یاری بخش خصوصی، 60 بیمارستان دامپزشکی در کشور وجود دارد.

مسعود هاشم‌زاده با اشاره به تغییر ساختارهای زندگی مردم و رویکردی که صنعتی شدن به بار آورده است، افزود: همزیستی حیوانات و انسان‌ها به‌عنوان یک پدیده اجتماعی از دیرباز وجود داشته است، اما در سال‌های اخیر چهره بهتری گرفته و استقبال مردم از این موضوع بیشتر شده است.

به گفته وی، در این راستا وظیفه سازمان دامپزشکی به‌ویژه در بحث بیماری‌های مشترک بسیار خطیر بوده و شکل‌گیری بیمارستان‌های تخصصی در این زمینه بسیار لازم و ضروری است.

معاون تشخیص و درمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه مسئله نگهداری حیوانات خانگی به‌عنوان یک پدیده پذیرفته‌شده و پسندیده است، بیان کرد: به استثنای سگ که آن هم در چارچوب خاص قرار می‌گیرد، بقیه حیوانات می‌تواند در خانه نگهداری شده و این وظیفه سازمان دامپزشکی است که جنبه‌های درمانی و تشخیصی این عده از حیوانات را در برنامه‌های کاری خود لحاظ کند. زمانی که حیوانی در خانه نگهداری می‌شود، ناخودآگاه تمام مسئولیت آن به گردن صاحب‌خانه است و باید حقوق آن را رعایت کرد.


هاشم‌زاده عنوان کرد: به عبارتی بعد از تغذیه و سیر نگه داشتن حیوان، سلامت آن در اولویت بوده و باید به هر ترتیبی که هست، آلام و دردهای حیوان را کاهش داد.

وی حیوانات را بر اساس روش نگهداری آنها به سه دسته تقسیم کرد و یادآور شد: دسته نخست، حیواناتی هستند که توسط عشایر و روستاییان نگهداری می‌شود و برای آنها خدمات ویژه‌ای ترتیب داده شده است. دسته دوم، حیواناتی که به‌صورت صنعتی نگهداری می‌شوند و سیاست‌های سازمان دامپزشکی بر این است که در راستای کاهش هزینه‌های درمان و واکسن آنها تلاش کند. دسته سوم نیز شامل حیوانات خانگی و باغ‌وحش هستند که این‌ها نیز مشمول خدمات و تسهیلات درمانی سازمان دامپزشکی قرار می‌گیرند.


ارائه خدمات بهتر به حیوانات توسط بیمارستان‌های مجهز

در ادامه، مدیرکل اداره دامپزشکی استان تهران اظهار داشت: در تهران 250 مرکز خدمات دامپزشکی وجود دارد که شامل خدمات درمانی، بیمارستان، کلینیک و... است.

سیداصغر برائی‌نژاد با اشاره به اینکه باید برای افرادی که در نگهداری حیوانات سهیم هستند، برنامه منسجمی داشت، تأکید کرد: امروز شانزدهمین واحد بیمارستانی در تهران افتتاح شد که به‌نظر می‌رسد با توجه به فضای مطلوب و امکانات ویژه‌ای که دارد، مطمئناً در ارائه خدمات بهتر و کامل‌تر موفق بوده و در کاهش مخاطرات مربوط به دامپزشکی بسیار مؤثر عمل خواهد کرد.


افتتاح بزرگ‌ترین بیمارستان دامپزشکی هوشمند خاورمیانه

رئیس بیمارستان تازه‌تأسیس نیز در این نشست گفت: قبل از شروع کار و تأسیس بیمارستان، 550 نفرساعت کار مطالعاتی در قالب چهار گروه مهندسی و دامپزشکی صورت گرفت که در روزهای پایانی مردادماه سال جاری کار اجرایی آن آغاز شد.

حسین صفری با بیان اینکه بیمارستان مذکور بزرگ‌ترین و مجهزترین بیمارستان دامپزشکی در خاورمیانه است، ادامه داد: این بیمارستان در چهار طبقه و یک‌هزار و 100 متر فضای اختصاصی به‌صورت شبانه‌روزی به پذیرش انواع حیوانات خانگی و پرندگان زینتی می‌پردازد.

اتاق‌های معاینه، مراکز مربوط به چشم، پوست، ICU ، اتاق تزریقات و سرم‌درمانی، داروخانه، رادیولوژی و سونوگرافی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، بخش بستری عفونی و غیرعفونی، فروشگاه و اورژانس از مهم‌ترین بخش‌هایی بود که وی به آن اشاره کرد./

V-951118-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید