Iranian Agriculture News Agency

با ایجاد پلت‌فرم دیجیتال در نایروبی

مسترکارت برای بخش کشاورزی شرق آفریقا راه‌اندازی شد/ مسترکارت منجر به بهره‌وری عملیاتی و تسهیل پرداخت‌ها می‌شود

مسترکارت 2KUZE، به‌تازگی تحت پلت‌فرم دیجیتال راه‌اندازی شد که می‌تواند ارتباط میان کشاورزان خرده‌پا، عوامل، خریداران و بانک‌ها در شرق آفریقا را امکان‌پذیر کند.

مسترکارت برای بخش کشاورزی شرق آفریقا راه‌اندازی شد/ مسترکارت منجر به بهره‌وری عملیاتی و تسهیل پرداخت‌ها می‌شود

مسترکارت 2KUZE ، به‌تازگی تحت پلت‌فرم دیجیتال راه‌اندازی شد که می‌تواند ارتباط میان کشاورزان خرده‌پا، عوامل، خریداران و بانک‌ها در شرق آفریقا را امکان‌پذیر کند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت آفریکن فارمینگ، در نایروبی، کنیا، 17 ژانویه، مسترکارت 2KUZE راه‌اندازی شد که به زبان محلی به معنی "بیاید با هم رشد کنیم" است. این مسترکارت این امکان را می‌دهد تا کشاورزان قادر به خرید، فروش و دریافت و پرداخت مبلغ برای محصولات زراعی از طریق تلفن باشند. همچنین این پلت فرم امنیت تجارت تلفن همراه و پرداخت را برای کشاورزان در کنیا، اوگاندا و تانزانیا ایجاد می‌کند.

2KUZE ، در آزمایشگاه Mastercard Lab نایروبی توسعه داده شد. این آزمایشگاه در سال 2015 به‌منظور توسعه ابزارهای مالی عملی و مقرون‌به‌صرفه برای گسترش دسترسی و کمک به ایجاد آینده پایدار راه‌اندازی شد. این آزمایشگاه از طریق کمک مالی بنیاد بیل و ملیندا گیتس، با کارآفرینان شرق آفریقا، دولت‌ها و سایر ذی‌نفعان به‌منظور توسعه محصولات محلی با توجه به دانش جهانی همکاری می‌کند.

2KUZE با مشارکت بنیاد Cafédirect Producers Foundation (1) راه‌انداری شد؛ Cafédirect سازمانی غیرانتفاعی است که با 300 هزار کشاورز خرده‌پا در سطح جهان کار می‌کند. در حال حاضر دوهزار کشاورز در مقیاس کوچک در ناندی هیلز کنیا با استفاده از راه‌حل‌های آن برای فروش محصولات خود برای دستیابی به خریداران با بهترین قیمت اقدام می‌کنند.

Daniel Monehin ، رئیس بخش کشورهای جنوب صحرای آفریقا و سرپرست تأمین مالی بازارهای بین‌المللی مسترکارت گفت: "80 درصد از کشاورزان در آفریقا کشاورزان خرده‌پا هستند که دارای زمین کشاورزی کمتر یک تا دو جریب هستند که این مسئله، کار را برای رشد و شکوفایی جامعه بسیار دشوار می‌کند."

وی افزود: "ما اعتقاد داریم که با استفاده از تلفن همراه، در میان کشاورزان در آفریقا، می‌توان دسترسی به منابع مالی را بهبود بخشید، همچنین بهره‌وری عملیاتی و تسهیل پرداخت‌ها سریع‌تر می‌شود و همکاری و مشارکت بین تیم آزمایشگاه و کشاورزان در بازار کمک می‌کند تا بتوانیم راه‌حل‌ها ارائه شده را اجرایی کنیم."/


ترجمه: فرحناز سپهری


پی‌نوشت:

1- به‌عنوان بزرگ‌ترین نام تجاری نوشیدنی‌های گرم بریتانیا به‌شمار می‌رود، در زمینه بهترین قهوه، چای و کاکائو سراسر جهان فعالیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید