Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت:

بهره‌برداری از مزرعه پرورش 4000 رأسی گوسفند در گنبدکاووس

رئیس سازمان جهادکشاوزی استان گلستان گفت: برای بهره برداری از مزرعه پرورش 4000 رأسی گوسفند در گنبدکاووس که 13 هزار متر مربع فضای مسقف دارد، 53 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و تسهیلات بانکی هزینه و برای 30 نفر ایجاد اشتغال شده است.

بهره‌برداری از مزرعه پرورش 4000 رأسی گوسفند در گنبدکاووس

مزرعه پرورش چهار هزار رأسی گوسفند در بخش داشلی برون گنبدکاووس به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور معاون وزیر جهادکشاوزی در امور تولیدات دامی به بهره برداری رسید .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، حسن رکنی در مراسم افتتاح متمرکز ۷۳ پروژه سازمان جهادکشاورزی استان گلستان در شهرستان گنبد کاووس گفت: امروز به لطف خداوند و زحمات دست اندرکاران و تولید کنندگان از کشور مصرف کننده به کشور صادر کننده تبدیل شده‌ایم.

وی گفت: تولید شیر از مرز ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گذشت و ۶۵۰ هزار تن محصول لبنی در 10 ماه نخست امسال صادرات داشتیم.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: هفتمین کشور تولید کننده مرغ در جهان هستیم و گلستان قطب تولید مرغ در کشور است.

رکنی گفت: ۹۳۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید می شود و شرایط بسیار خوبی در تولید این محصول داریم.

وی افزود: در زمینه تولید عسل وضعیت خوبی داریم و صادر کننده این محصول هستیم و در تولید گوشت قرمز درپی تولید بیشتر هستیم تا از واردات جلوگیری شود.

معاون بهبود تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی در پایان خاطرنشان ساخت: از تلاش و زحمات همکارانم در سازمان جهادکشاورزی استان گلستان و مسئولان استان گلستان قدردانی می کنم که باعث ارتقای تولید در استان شدند و همچنین با افتتاح پروژه های بخش کشاورزی موجب اشتغال زایی و بهره مندی خانوارها شدند.

بهره برداری از مزرعه پرورش چهار هزار رأسی گوسفند در گنبدکاووس

همچنین با حضور حسن رکنی معاون وزیر جهادکشاوزی در امور تولیدات دامی، مزرعه پرورش چهار هزار رأسی گوسفند در بخش داشلی برون گنبدکاووس به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی به بهره برداری رسید .

در این مراسم علاوه بر معاون وزیر، رئیس سازمان جهادکشاوزی استان گلستان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و برخی مدیران شهرستان گنبدکاووس حضور داشتند.

به گفته مختار مهاجر رئیس سازمان جهادکشاوزی استان گلستان برای این مزرعه که 13 هزار متر مربع فضای مسقف دارد، 53 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و تسهیلات بانکی هزینه و برای 30 نفر ایجاد اشتغال شده است.

وی افزود: این مزرعه پرورش گوسفند، صنعتی بوده و اصلاح نژاد و افزایش راندمان تولید گوشت از اهداف راه اندازی آن است .

رئیس سازمان جهادکشاوزی استان گلستان از جذب یک هزار و 860 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید برای بخش کشاورزی استان گلستان خبر داد و اضافه کرد: این تسهیلات به رونق تولید و اشتغال بخش کشاورزی استان کمک کرده است .

وی خاطرنشان کرد: در ایام دهه فجر امسال 73 طرح حوزه بخش کشاورزی استان با 340 میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای 203 نفر به بهره برداری رسید .

مهاجر گفت: هم اکنون در گلستان یک میلیون و 500 هزار رأس دام سبک وجود دارد و تولید سالانه گوشت قرمز استان حدود 28 هزار تن است که پنج تا شش هزار تن آن به خارج از استان صادر می شود .

رئیس سازمان جهادکشاوزی استان گلستان اضافه کرد: هم اکنون 88 هزار بهره برداری بخش کشاورزی گلستان در بخش دامپروری فعالیت دارند که 50 هزار نفر آنان در قسمت شمال و شرق استان فعالیت دارند.

دیدار معاون تولیدات دامی وزیر جهادکشاورزی با خانواده شهید مهاجری در گنبد

رکنی معاون تولیدات دامی به نمایندگی از وزیر جهادکشاورزی، دکتر مهاجر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، معصومی فر مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه و معاونان سازمان با خانواده شهید مهاجری در گنبد دیدار کردند و لوح سپاس به مادر شهید سید محمود مهاجری از همکاران جهادگر توسط معاون تولیدات دامی وزیر جهاد کشاورزی اهداء شد.




انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید