Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان اعلام کرد:

فعالیت 7 باشگاه پرورش اسب در استان زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بالغ بر 300 رأس اسب در باشگاهای استان زنجان نگهداری می شوند و اسب های موجود در این واحدها هویت دار بوده، در سه بخش پرش، کورس و سواری آزاد مورد استفاده قرار می گیرند.

فعالیت 7 باشگاه پرورش اسب در استان زنجان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان از فعالیت هفت باشگاه پرورش اسب در این استان خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، رحمان رستمخانی با بیان این مطلب گفت: هم اکنون هفت باشگاه سوارکاری در استان زنجان در زمینه پرورش اسب فعالیت دارند، به طوری که پنج باشگاه از این تعداد در شهرستان زنجان، یک باشگاه در شهرستان ابهر و یک باشگاه در شهرستان خرم دره مستقر است .

وی با اشاره به نگهداری بالغ بر 300 رأس اسب در باشگاهای استان زنجان تصریح کرد: اسب موجود در این واحدها هویت دار بوده و در سه بخش پرش، کورس و سواری آزاد مورد استفاده قرار می گیرند .

وی افزود: ترکمن، عرب وارداتی، کاسپین، کرد، دره شوری، قره باغ، تاروبرد، و اسب دوخون از جمله نژاد های اسب موجود در باشگاه های استان به شمار می رود .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: همچنین علاوه بر این واحدها که در امر پرورش اسب فعال هستند، اسب های بومی استان زنجان نیز در برخی از روستاهای استان پرورش داده می شوند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید