Iranian Agriculture News Agency

با حضور معاون اول رییس جمهوری در بندر امام خمینی رقم خورد:

افتتاح بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت غذای کشور/ سرمایه گذاری 5 میلیارد ریالی برای بخش نخست کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس

با حضور معاون اول رئیس جمهوری، بخش نخست کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس در مجتمع بندری امام خمینی به بهره برداری رسید.

افتتاح بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت غذای کشور/ سرمایه گذاری 5 میلیارد ریالی برای بخش نخست کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس

با حضور معاون اول رئیس جمهوری، بخش نخست کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس در مجتمع بندری امام خمینی به بهره برداری رسید.
به گزارش ایانا از اهواز، در این آیین، اسحاق جهانگیری گفت: امروز ایران هیجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا، قدرت ششم دانش نانو تکنولوژی، رتبه 16 در تولید علم و هفتمین قدرت نظامی جهان را داراست.

وی با اشاره به اینکه خوزستان پیشانی توسعه کشور است، افزود: این استان دارای ظرفیت های ممتازی همچون کشاورزی، صنعت، منابع خدادادی و زیر زمینی و انرژی است که باید از ذخائر مهم نهایت استفاده در جهت توسعه کشور و استان بهره برد.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه یکی از اولویت های اقتصاد مقاومتی توسعه میادین مشترک نفتی و گازی است، اظهارداشت: تا پایان امسال در میدان مشترک نفتی غرب کارون 270 هزار بشکه افزایش برداشت خواهیم داشت و در میدان پارس جنوبی به میزان برداشت طرف مقابل خواهیم رسید.


معاون اول رئیس جمهوری افزود: تلاش دولت برای حل مشکلات کشور از جمله بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی، ریزگردها و آلودگی کلانشهرها، رفاه مردم و مدیریت مصرف آب همچون حوزه کشاورزی است.

جهانگیری همچنین تامین امنیت غذایی برای مردم را از جمله سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و اظهارداشت: در زمینه صنایع تبدیلی کشاورزی سرمایه گذاری باید شود و در راستای توسعه کشاورزی خوزستان با اخذ اجازه مقام معظم رهبری، یک و نیم میلیارد دلار برای اجرای طرح 550 هزار هکتاری اختصاص یافت.

وی همچنین از دست اندر کاران راه اندازی کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس تقدیر کرد.

استاندار خوزستان نیز در این آیین با بیان اینکه استان خوزستانی استانی است که 30 درصد آب جاری و 80 درصد آب ذخیره شده در سدها و یک میلیون هکتار زمین و 60 ، 70 درصد نفت کشور را دارد گفت: اجرای بیش از 40 طرح راهسازی با 500 میلیارد تومان و اجرای توسعه فاضلاب مناطق محروم با اعتبار 120 میلیارد تومان و همکاری ستاد فرمان امام برای ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی از جمله اقدامات موثر دولت در استان است.

غلامرضا شریعتی از جمله مطالبات استان را حل مشکل آب و فاضلاب و ریزگردها دانست و افزود: استان خوزستان جز پنج استان نخست کشور در زمینه وجود کودکان بازمانده از تحصیل و زنان سرپرست خانوار است و باید در جذب نیرو و مدیریت طرح های ملی که در خوزستان اجرا می شود، از نیروهای بومی استفاده شود.

بخش نخست کارخانه روغن کشی نوید خلیج فارس، بزرگ ترین پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت غذای کشور با سرمایه گذاری 5 میلیارد و 300 میلیون ریال و به ظرفیت 2 هزار تن در روز ساخته شده است.
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید