Iranian Agriculture News Agency

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد خبر داد:

آغاز بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع گلخانه ای فیروز آباد پارس آباد با اعتبار 100 میلیارد ریال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: این مجتمع گلخانه ای پس از تکمیل سایت ها و بهره برداری لازم می تواند سالانه بیش از دو هزار تن انواع محصولات مختلف سبزی و صیفی و سایر محصولات گلخانه ای دیگر با ارزش ریالی بیش از 30 میلیارد ریال تولید داشته باشد.

آغاز بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع گلخانه ای فیروز آباد پارس آباد با اعتبار 100 میلیارد ریال

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از آغاز بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع گلخانه ای فیروزآباد با اعتبار 100 میلیارد ریال همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایانا از اردبیل، علی اکبر حسنیان در آیین آغاز بهره برداری از این مجتمع گلخانه ای با اعلام این خبر افزود: این مجتمع گلخانه ای برای 26 سایت و هر سایت به مساحت حدود سه هزار متر طراحی شده است که عملیات زیر ساختی آن شامل: محوطه سازی، شن ریزی، خیابان کشی، حصار کشی و ساختمان اداری، نگهبانی، ایستگاه پمپاژ، برق‌کشی و گازکشی داخل شهرک و خط انتقال آب است. عملیات باقی مانده شامل آسفالت ریزی و اجرای بقیه سایت هاست.
وی افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرا و اتمام سایت ها 100 میلیارد ریال است. در راستای اقتصاد مقاومتی، شهرک یادشده به شرکت خصوصی واگذار شده است که این شرکت با پیشرفت فیزیکی مناسب نسبت به آماده نمودن دو هکتار (شش سایت) از مجموع 8.6 اقدام کرد که در دهه مبارکه فجر با حضور مسئولان استانی و محلی به بهره برداری رسید .

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد اضافه کرد: این شهرک به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب از نظر نزدیکی آن به کشور آذربایجان دارای اهمیت ویژه در تولید و صادرات محصولات است و با تکمیل این شهرک امید می رود 80 نفر به صورت مستقیم و 100 نفر دیگر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شوند.

حسنیان افزود: در حال حاضر سه هزار متر مربع از این سایت ها به کشت توت فرنگی اختصاص یافته است. این گلخانه بعد از اتمام سایت ها و بهره برداری لازم می تواند سالانه بیش از دو هزار تن انواع محصولات مختلف سبزی و صیفی و سایر محصولات گلخانه ای دیگر با ارزش ریالی بیش از 30 میلیارد ریال تولید داشته باشد .

این مقام مسئول در پایان افزود: افزایش درآمد در واحد سطح، تنوع کشت و کنترل آفات و بیماری ها و سایر عواملی چون طوفان باران و خشکسالی سبب شده تا کشت های گلخانه ای در منطقه رواج بیشتری داشته باشد و متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب شوند.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید