Iranian Agriculture News Agency

کشاورزی فارس با وام 420/000/000/000 تومانی جان می گیرد

سهم فارس از اعتبارات بانکی طرح «توسعه توان تولید و اشتغال بخش کشاورزی» از 420 میلیارد تومان گذشت.

از پرورش مرغ و گوسفند گرفته تا راه اندازی واحد صنعتی ، مشمول دریافت تسهیلات ارزان قیمت می شوند .
به گزارش خبرگزاری کشاورزی ایران(ایانا) سهم فارس از اعتبارات بانکی طرح «توسعه توان تولید و اشتغال بخش کشاورزی» از 420 میلیارد تومان گذشت.
معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی فارس با بیان این مطلب گفت: 421 میلیارد تومان اعتبار طرح «توسعه توان تولید و اشتغال بخش کشاورزی» به استان فارس ابلاغ شده و 682 طرح برای دریافت 180 میلیارد تومان تسهیلات به بانک عامل که بانک کشاورزی است معرفی شده اند .
انوشیروان کاظمی با بیان این که این طرح ها برای 2 هزار و 471 نفر اشتغال ایجاد می کند ، ادامه داد: در سطح ملی ، کارگروه توسعه کشاورزی به ریاست رئیس جمهور و با حضور چندین وزیر و نیز رئیس بانک مرکزی تشکیل شد و این میزان اعتبار برای فارس به تصویب رسید .
وی با بیان این که کارگروه توسعه کشاورزی استان فارس هم با هدف افزایش توان تولید در بخش کشاورزی تشکیل شد ادامه داد: در این کارگروه ، تمامی طرح های نیمه تمام و نیز طرح های جدیدی که از طریق پایگاه اینترنتی به آدرس http://tkm.mcls.gov.ir/ ثبت نام شده اند ، مطرح می شود و در صورت واجد شرایط بودن ، پرداخت تسهیلات به این طرح ها مورد تصویب قرار می گیرد .
کاظمی با اشاره به وجود صدها طرح بخش کشاورزی در استان که به دلیل عدم وجود نقدینگی وتسهیلات بانکی نیمه تمام مانده اند اضافه کرد: 33 طرح احداث مجتمع دامی و 13 طرح عظیم گلخانه ای از جمله این طرح ها می باشد که نیازمند 20 میلیارد تومان وام بانکی است که طرح «توسعه توان تولید و اشتغال بخش کشاورزی» بهترین زمان برای اتمام این چنین طرح های روی زمین مانده بخش کشاورزی استان و توسعه روز افزون این بخش با استفاده از تسهیلات مناسب بانکی است .
طبق اظهارات وی این تسهیلات با نرخ سود 4 تا 7 درصد در بخش های دام و طیور ، شیلاتی ، تولیدات گیاهی ، آب و خاک ، گلخانه ، باغبانی ، مدیریت منابع طبیعی ، صنایع کشاورزی ، زنان روستایی ، توسعه باغلات ، اصلاح و نوسازی باغات ، تولید نهال گواهی شده ، تأمین و انتقال آب برای توسعه باغات در اراضی شیب دار و تکمیل مجتمع های نیمه تمام با در نظر گرفتن ضوابط مربوطه هزینه خواهد شد .
به گفته معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی فارس ، سهم آورده متقاضی برای بهره مندی از تسهیلات طرح «توسعه توان تولید و اشتغال بخش کشاورزی» فقط 10 درصد و دوره بازپرداخت تسهیلات پس از طی دوره تنفس 2 ساله ، 4 تا 12 سال بسته به نوع طرح می باشد .
وی تأکید کرد: طرح های قابل احراز در مناطق محروم ، تعداد اشتغال و طرح های فارغ التحصیلان بخش کشاورزی در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند .
کاظمی با تأکید بر لزوم هماهنگی دستگاه های اجرایی در چارچوب وظایف ، اختیارات و مسئولیت های محول شده و لزوم اجرای تصمیمات و مصوبات کارگروه توسعه بخش کشاورزی فارس افزود: از 683 طرح مصوب در این کارگروه ، 112 طرح با 418 میلیارد و 928 میلیون ریال طرح جدید، 209 طرح با اعتبار 734 میلیارد و 59 میلیون ریال مربوط به طرح های انتقال یافته از بنگاه های اقتصادی زود بازده و 362 طرح با اعتبار 648 میلیارد و 621 میلیون ریال مربوط به طرح های انتقال یافته از صندوق توسعه ملی است . به گفته کاظمی این 683 طرح برای بالغ بر 2 هزار و 470 نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد .
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید