Iranian Agriculture News Agency

افتتاح فاز اول بزرگترین کارخانه روغن‌کشی خاورمیانه




فاز اول کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج‌فارس، بزرگ‌ترین پروژه سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در صنعت غذای کشور با سرمایه‌گذاری پنج هزار و 300 میلیارد ریال با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری و جمعی از مقامات کشوری در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام‌خمینی(ره) به بهره‌برداری رسید.
به گزارش روابط‌عمومی شرکت نوید خلیج‌فارس،این واحد صنعتی در سه فاز با ظرفیت 6 هزار تن طراحی شده که در زمان حاضر فاز اول،با ظرفیت 2 هزار تن در روز به بهره‌برداری رسید.

براساس این گزارش، هدف از راه‌اندازی این واحد صنعتی، اعمال حاکمیت بر تامین روغن و کنجاله مصرفی کشور برای تحقق اقتصاد مقاومتی و سند چشم انداز ایران اسلامی، ارزآوری از محل صادرات و جلوگیری از خروج ارز، کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل درمقایسه با کشورهای همسایه، تثبیت و تنظیم بازارداخلی، انجام برنامه‌ریزی دقیق برای واحد‌های فعال برای تامین روغن خام از داخل کشور و همچنین افزایش تولید ناخالص داخلی است. این گزارش می‌افزاید: با افتتاح فاز اول کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج‌فارس که نقش مهمی در توسعه اقتصادی منطقه دارد 250 شغل به‌صورت مستقیم و 1100 شغل به‌صورت غیرمستقیم ایجاد می‌شود. همچنین راه‌اندازی کامل این پروژه مجموعا 956 فرصت شغلی مستقیم و 3500 شغل غیر مستقیم را برای کشور ایجاد می‌کند. در ادامه این گزارش آمده است: با تکمیل سه فاز این پروژه با ظرفیت روزانه 6 هزار تن و در نتیجه مصرف 2 میلیون تن انواع دانه‌های روغنی در سال، این واحد صنعتی قادر به تولید 400 هزار تن روغن خام درسال وحدود 6/ 1 میلیون تن کنجاله خواهد بود. همچنین با افتتاح فاز اول از استحصال 700هزارتن انواع دانه روغنی در کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج‌فارس، حدود 140 هزار تن روغن خام و 560 هزار تن کنجاله تولید و به بازار عرضه می‌شود. براساس سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای راه‌اندازی کامل این واحد صنعتی حدود 5هزارو 300 میلیارد ریال توسط بخش‌خصوصی سرمایه‌گذاری شده است.

در این گزارش آمده است: با راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی نوید خلیج‌فارس علاوه بر تامین بخشی از نیاز کشور، امکان صدور محصولات آن به نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای آسیایی، آفریقایی و حاشیه خلیج‌فارس توسط حمل‌ونقل دریایی با نازل‌ترین قیمت حمل فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید