Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور در گفت‌وگو با ایانا مطرح کرد:

معیارهای علمی، شاخص واردات اسپرم گاو به ایران/ به سخره گرفتن موضوع علمی، به سود منافع ملی نیست

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزین کشور دیگری برای واردات اسپرم به سرزمین دیگری باشد و برای این موضوع، در جهان از جمله ایران، علم معیار نهایی است، نه مسائل سیاسی.

معیارهای علمی، شاخص واردات اسپرم گاو به ایران/ به سخره گرفتن موضوع علمی، به سود منافع ملی نیست

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزین کشور دیگری برای واردات اسپرم به سرزمین دیگری باشد و برای این موضوع، در جهان از جمله ایران، علم تصمیم‌گیرنده نهایی است؛ نه مسائل سیاسی.

به گزارش خبرنگار ایانا ، موضوع واردات اسپرم از آمریکا و این که کشور نامبرده در صدر جدول صادرکنندگان این کالا به ایران بوده، به‌گونه‌ای مورد تمسخر برخی رسانه‌های مخالف دولت واقع شده است. البته ایانا روز گذشته طی گفت‌وگویی کوتاه با یکی از کارشناسان ارشد اصلاح‌نژاد دام ، به‌طور کامل علت این موضوع را توضیح داد و این اتفاق را نه‌تنها در پسابرجام، بلکه تقریباً در تمام برهه‌های زمانی، حتی هنگام جنگ تحمیلی، امری عادی دانست؛ بنابراین به صراحت می‌توان گفت که اگر آمریکا در ردیف نخست صادرکنندگان اسپرم گاوی به ایران قرار گرفته، موضوعی نیست که بتوان آن را به برجام ربط داد.

بر همین اساس، امروز رئیس مرکز اصلاح‌نژاد دام کشور نیز به خبرنگار ایانا گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند جایگزین کشور دیگری برای واردات اسپرم به سرزمین دیگری باشد و برای این موضوع، در جهان از جمله ایران علم معیار نهایی است، نه مسائل سیاسی.

محمدرضا ملاصالحی با اشاره به اینکه واردات اسپرم، برای حفظ ارتباط ژنتیکی جمعیت هلشتاین ایران با جمعیت هلشتاین جهان، ضروری است، افزود: بالاترین پیشرفت‌های ژنتیکی جهان در گله‌های هلشتاین آمریکای شمالی اتفاق می‌افتد که از طریق واردات، آخرین پیشرفت‌ها به کشور وارد می‌شود.

به گفته وی، همین واردات موجب شده که ما امروز ادعا کنیم سطح ژنتیکی گله‌های گاو داخلی، هم‌تراز آمریکایی‌ها بوده و نباید به هیچ عنوان از این قافله عقب ماند. ضمن اینکه کارشناسان اصلاح‌نژاد داخل کشور بر اساس شرایط گله‌ها و هدفی که برای آینده در نظر دارند، در مورد نوع اسپرم وارداتی، تصمیم می‌گیرند و به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که بیشترین تأثیر را در گله‌های ایرانی داشته باشد. بنابراین به سخره گرفتن این موضوع، به نفع منافع ملی نیست./

V-951120-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید