Iranian Agriculture News Agency

استفاده از تکنولوژی پیشرفته راهکاری برای تصمیم‌گیری دقیق کشاورزی

ابزار کشاورزی دقیق با سرعت زیاد در حال دگرگونی است/ فناوری کشاورزی دقیق برای یک مزرعه سودآور است/ سنسورهای انتقال‌دهنده اطلاعات در مزارع کشاورزی زیست تخریب‌پذیر هستند

راج خوسلا "Raj Khosla"، استاد کشاورزی دقیق دانشگاه ایالتی کلرادو، کشاورزان را در مورد چگونگی تکنولوژی کشاورزی در 40 سال گذشته و آنچه که در 2057 پیش خواهد آمد به چالش کشاند.

ابزار کشاورزی دقیق با سرعت زیاد در حال دگرگونی است/ فناوری کشاورزی دقیق برای یک مزرعه سودآور است/ سنسورهای انتقال‌دهنده اطلاعات در مزارع کشاورزی زیست تخریب‌پذیر هستند

راج خوسلا " Raj Khosla "، استاد کشاورزی دقیق دانشگاه ایالتی کلرادو، کشاورزان را در مورد چگونگی تکنولوژی کشاورزی در 40 سال گذشته و آنچه که در 2057 پیش خواهد آمد به چالش کشاند.

به گزارش ایانا از وب‌سایت jamestownsun ، وی در نشست کشاورزی دقیق در مرکز کنفرانس اتحادیه کشاورزان داکوتای شمالی عکسی از یک گیرنده سیستم موقعیت یاب جهانی سال 1976 به کشاورزان و متخصصان کشاورزی نشان داد.

این استاد کشاورزی افزود: "ما به سمتی پیش می رویم که از ابزاری که ممکن بود فضای یک اتاق اشغال کند حال روی نوک انگشتان قرار می‌گیرد."

وی با اشاره به تراشه GPS که در حال حاضر در تلفن‌های همراه و دستگاه‌های دیگر وجود دارد، گفت: "تمام ابزار با سرعت زیاد نسبت به 40 سال گذشته در حال دگرگونی است."

خوسلا گفت: "تکنولوژی جدید که ممکن است در دو سال آینده در دسترس باشد سنسورهای زیست‌تخریب‌پذیر هستند که می‌توانند در مزارع کشاورزی قرار گیرند. این حسگرها داده‌ها مانند درجه حرارت، میزان نور خورشید و رطوبت را ثبت کرده و اطلاعات را به سرور کامپیوتر گزارش کرده و انتقال می‌دهند." در پایان فصل رشد، سنسورهای یکبار مصرف به جای دور ریختن، می‌تواند در داخل زمین باشند.

Jamie Denbow ، مدیر محصول Farmers Edge (1) معتقد است، این نوع از اطلاعات را می‌توان با داده‌های ماهواره‌ها، هواپیماهای بدون سرنشین، تجهیزات کاشت، تجزیه و تحلیل خاک و داده‌های برداشت که به نام "داده بزرگ ( big data )" نامیده می‌شوند، ترکیب کرد.

وی گفت: "مسئله درباره داده‌های بزرگ، تنها مربوط به جمع‌آوری داده نیست، بلکه باید بدانیم چگونه از این اطلاعات برای اتخاذ یک تصمیم آگاهانه استفاده کنیم."

Farmers Edge ، یک سرویس اشتراکی مستقر در کانادا است که نقشه‌های تجزیه و تحلیل داده‌های هماهنگ و قابل دسترس برای کشاورزان فراهم می‌کند. این سرویس شامل تجهیزات خودکار مربوط به گزارش آب و هوایی است که کشاورز می‌تواند آن را در مزرعه خود قرار دهد تا بتواند از پیش‌بینی آب و هوای محلی آگاه شود."

خوسلا گفت: "هدف این کار در راستای بهینه‌سازی نهاده‌ها، حداکثر رساندن خروجی و بهبود سود خالص است. همچنین هدف، قرار دادن محصول به‌گونه‌ای مناسب، در مقدار مناسب، در جای مناسب و به شیوه درست است."

در برخی موارد این می‌تواند به معنای محدود کردن نهاده‌ها در یک مزرعه و یا بخشی از یک مزرعه باشد که در آن خاک قادر به تولید با بازده خوب یا حتی متوسط ​​نیست.

تری گریفین، اقتصاددان دپارتمان اقتصاد کشاورزی دانشگاه ایالتی کانزاس، گفت: "اکثر کشاورزان در حال حاضر با توجه به قیمت‌های پایین محصولات کشاورزی به‌دنبال گسترش فناوری در مزارع خود نیستند. این در حالی است که تجهیزات کمتری خریداری می‌شود."

کشاورزان در زمانی که قیمت‌های کشاورزی خوب بود یعنی سال 2012 و 2013 تجهیزات خود را به‌روز کرده‌اند و از آن زمان تاکنون این‌گونه فرض می‌شود که برخی از کشاورزان تجهیزات مربوط به نظارت عملکرد را در زمان ترکیب داده از GPS با استانداردها مطابقت نداده‌اند.

تری گریفین گفت: "تمرکز روی فناوری در مزرعه می‌تواند به تصمیم‌گیری بهتر بینجامد. فناوری کشاورزی دقیق، می‌تواند برای یک مزرعه سودآور باشد، اما همه مشکلات در بخش کشاورزی را حل نمی‌کند. کشاورزان به‌دلیل مهارت‌های مدیریتی ضعیف نمی‌توانند با اضافه کردن فناوری که نیاز به مهارت‌های مدیریت دارد، انتظار پس‌انداز و افزایش سود را داشته باشند."/


ترجمه: فرحنازسپهری


پی‌نوشت:

1- مرکزی است که در زمینه بهبود فناوری تولید با رویکرد کاهش ضایعات و بهبود پایداری ودر زمینه فناوری نسبی متغیر ( (Variable Rate Technology که در کشاوری دقیق کاربر دارد، فعالیت دارد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید