Iranian Agriculture News Agency

با هدف وحدت رویه در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی برگزار شد:

همایش و هم‌اندیشی حافظان زمین در یزد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد گفت: خوشبختانه با اجرای قانون حفظ کاربری، مردم به سمت اخذ مجوزهای لازم برای احداث ساختمان و غیره تمایل پیدا کرده اند و لذا ما باید در این مسیر با لحاظ نمودن مباحث پیشگیری از وقوع جرم، جلو سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو را در اراضی کشاورزی بگیریم.

همایش و هم‌اندیشی حافظان زمین در یزد

در راستای هم‌فکری و وحدت رویه در اجرای قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی همایش و هم‌اندیشی حافظان زمین در سازمان جهاد کشاورزی در استان یزد برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، در این همایش یک روزه که از سوی مدیریت امور اراضی این سازمان انجام شد 100 نفر از کارشناسان اجرایی بخش و متصدیان دستگاه قضایی استان به بحث و تبادل نظر پیرامون نحوه اجرای قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی پرداختند.

بنابراین گزارش، در این نشست سید جمال سجادی پور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه از 175 هزار هکتار اراضی قابل کشت استان 120 هزار هکتار آن زیر کشت محصولات مختلف زراعی و باغی است، تأکید کرد: خوشبختانه با اجرای قانون حفظ کاربری، مردم به سمت اخذ مجوزهای لازم برای احداث ساختمان و غیره تمایل پیدا کرده‌اند و لذا ما باید در این مسیر با لحاظ نمودن مباحث پیشگیری از وقوع جرم، جلو سوء استفاده افراد فرصت طلب و سودجو را در اراضی کشاورزی بگیریم.

همچنین در این همایش، مدیرکل دادگستری استان ضمن تأکید بر حفظ حقوق مردم و نیز حفظ حقوق دولت در قانون حفظ کاربری، هزینه های سنگین مالی و اجتماعی و آثار سوء ناشی از ساخت و سازهای غیر قانونی را گوشزد کرد و گفت: هرچقدر ما قبل از ساخت و ساز برای پیشگیری و آگاه سازی مردم نسبت به مفاد قانون هزینه کنیم، این کار لازم و اساسی است.

حبیبی همفکری و کاهش اختلاف نظر میان کارشناسان امور اراضی و دادگستری را ضروری دانست و ایجاد شعب ویژه و تخصصی در مراکز استان را در این راستا پیشنهاد کرد.

در ادامه این نشست، از دادستان های شهرستانهای ابرکوه و مهریز به سبب همکاری و جدیت در اجرای قانون حفظ کاربری تجلیل به عمل آمد و سپس حاظران با شرکت در میز گرد تخصصی به تبیین و تفسیر مفاد قانون حفظ کاربری به منظور اجرای کامل آن پرداختند./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید