Iranian Agriculture News Agency

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور در گفت‌وگو با ایانا:

صادرات دام زنده، همچنان آزاد است

وزارت جهاد کشاورزی، ممنوعیتی برای صادرات دام زنده از مرزهای کشور ندارد.

صادرات دام زنده، همچنان آزاد است

وزارت جهاد کشاورزی، ممنوعیتی برای صادرات دام زنده از مرزهای کشور ندارد.

رئیس مرکز اصلاح نژاد دام کشور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: صادرات دام زنده از لحاظ قانونی نمی‌تواند ممنوع باشد.

محمدرضا ملاصالحی با اشاره به اینکه اکنون صادرات تمام محصولات آزاد است، افزود: دولت به‌طور معمول، نمی‌تواند خروج یک محصول از کشور را ممنوع کند، بلکه تنها با توجه به شرایط و نیازی که در بازار وجود دارد، توانایی کنترل آن را با وضع تعرفه‌ها و عوارض مختلف، خواهد داشت.

به گفته وی، اکنون اگر دام زنده از استان‌های غربی به‌ویژه خوزستان، صادر نمی‌شود، به دلیل ممنوعیت صدور مجوز از طرف وزارت جهاد کشاورزی نیست، بلکه خود صادرکنند‌گان طبق توافقی که با هم داشتند، در یک مقطع کوتاه میزان صادرات را کاهش داده و این ربطی به اعمال موازین قانونی ندارد.

ملاصالحی تأکید کرد: تا کمتر از دو ماه دیگر، بره‌های تازه متولد شده به بازار عرضه شده و در آن زمان به احتمال قوی، صادرکنندگان دوباره برای صادرات دام زنده دست به‌کار می‌شوند.

سخنان رئیس اصلاح نژاد دام کشور در حالی است که پیش از این خبرگزاری صدا و سیما به نقل از رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از ممنوعیت صادرات دام زنده از بنادر خوزستان به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داده و گفته بود: "به‌منظور تنظیم بازار داخلی، هیچ مجوزی برای صادرات از سوی وزارت جهاد صادر نمی‌شود."/

V-951123-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید