Iranian Agriculture News Agency

انفجار در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی؛ شایعه‌پراکنی یا واقعیت/ کارگران، قربانی پروژه چشمه آب گرم در یک روستا

خبر تکان‌دهنده و دلخراش بود. "انفجار در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی بندرعباس کشته و زخمی برجای گذاشت..." گویی این روزها بعد از فاجعه ساختمان پلاسکو، فوبیای آتش‌سوزی در سلول‌های خاکستری ذهن مردم حک شده است!

انفجار در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی؛ شایعه‌پراکنی یا واقعیت/ کارگران، قربانی پروژه چشمه آب گرم در یک روستا


خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) - علیرضا صفاخو:

خبر تکان‌دهنده و دلخراش بود. "انفجار در مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی بندرعباس کشته و زخمی برجای گذاشت..." گویی این روزها بعد از فاجعه ساختمان پلاسکو، فوبیای آتش‌سوزی در سلول‌های خاکستری ذهن مردم حک شده است! خبر انفجار را حسن امینی‌زاده، معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس ساعت 15 امروز به صدا و سیمای جمهوری اسلامی اعلام کرد و پس از آن به فاصله‌ای کوتاه در هزاران کانال شبکه‌های اجتماعی، به اشتباه دست‌به‌دست شد.

او گفت: "در انفجار در یک سایت تحقیقاتی وابسته به جهاد کشاورزی در عمق ۲۰ متری زمین در بندرعباس، چهار نفر کشته و ۹ نفر زخمی شدند."

امینی‌زاده درباره این انفجار که در گزارش مخابره‌شده از چند خط فراتر نرفت و ارزش‌های خبری آن ناقص بود، همچنین توضیح داد: انفجار بر اثر گازهای قابل اشتعال به‌علت اتصال کابل برق رخ داد و افراد کشته شده از کارگران بودند.


انفجار در کولغان مربوط به مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی نبوده است

اما به فاصله چند ساعت بعد از این گزارش، مدیرکل جهاد کشاورزی هرمزگان در تماس با خبرنگار فارس گفت: هیچ انفجاری در مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی یا وابسته به این سازمان در هرمزگان نداشته‌ایم.

ناصر حیدری‌پوری عصر امروز اظهار کرد: شایعه‌ای مبنی بر بروز انفجار و کشته‌شدن چند نفر در یکی از مراکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی در استان هرمزگان صحت ندارد و ما قویاً آن را تکذیب می‌کنیم.

وی ادامه داد: سازمان جهاد کشاورزی و یا مجموعه‌های وابسته در استان هرمزگان در طول روزهای اخیر حادثه‌ای نداشته‌اند و مراکز تحقیقاتی ما در استان هرمزگان نیز حادثه‌ای را گزارش نکرده‌اند و حادثه رخ داده در کولغان اساساً ارتباطی با جهاد کشاورزی ندارد.


5 کشته و یک زخمی در یک انفجار در روستای کولغان

البته بر خلاف اطلاعیه منتشرشده از سوی معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی بندرعباس، وی عصر امروز برای رفع شبهات بیشتر در جمع خبرنگاران محلی حاضر شد و اطلاعات تازه و دقیق‌تری از تعداد تلفات این انفجار داد و گفت: در انفجار ناشی از گازهای زیرزمینی به هنگام حفاری حوالی روستای کولغان، پنج کارگر کشته و یک نفر زخمی شد.

حسن امینی‌زاده با اصلاح اطلاعیه اشتباه پیشین و شتاب‌زده خود که این انفجار را در یک مرکز تحقیقاتی جهاد کشاورزی دانسته بود، افزود: ساعت 13:41 خبر وقوع انفجار اطراف روستای کولغان در مسیر جاده میناب به ستاد فرماندهی آتش‌نشانی بندرعباس اعلام شد. این سانحه در یک پروژه چشمه آب گرم اتفاق افتاد و در زمان وقوع سانحه کارگران در تونل مشغول به کار بودند.

وی با بیان اینکه گاز اشباع‌شده در محیط بر اثر جرقه‌ای منفجر شده است، اظهار کرد: بر اثر این انفجار پنج نفر از کارگران جان خود را از دست دادند و یک کارگر دیگر نیز روانه بیمارستان شد که حال وی وخیم است.

امینی‌زاده بیان کرد: نجات گران آتش‌نشانی بندرعباس پس از ساعت‌ها تلاش موفق شدند، همه کارگران حادثه دیده را به سطح زمین منتقل کنند.

به هر حال فارغ از اینکه این انفجار در یک مرکز تحقیقاتی کشاورزی بوده یا در پروژه آب گرم یک روستا، مهم تأثر ناشی از درگذشت جان‌باختگانی است که امشب به خانه‌های خود باز نمی‌گردند.../

S-951121-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید