Iranian Agriculture News Agency

1100 هکتار طرح گلخانه ای در کشور اجرا شد


وزیر جهاد کشاورزی در بازدید از طرح گلخانه ای تولید گل رز مهاباد گفت:از ابتدای امسال تاکنون یکهزار و 100هکتار طرح گلخانه ای در کشور اجرا شده است.

محمود حجتی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس هدف گذاری انجام شده باید یکهزار و 500 هکتار طرح گلخانه در کشور ایجاد افتتاح می شد که تاپایان سال تلاش می کنیم خودمان رابه این هدف گذاری نزدیک کنیم، البته سال های آینده بیشتر از این مقدار هدف گذاری انجام خواهد شد.
وی افزود: با تقاضا و اقبالی که در خصوص اجرای طرح های گلخانه ای وجود دارد، با منابعی که مجلس مصوب کرده و برنامه ریزی هایی که دولت انجام داده است امیدواریم قدرت تسهیلات دهی بانک ها را برای اجرای طرح های گلخانه ای افزایش دهیم تا کاهش مصرف آب در تولید محصولات کشاورزی بیشتر محقق شود.
حجتی تاکید کرد: یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی و موضوع های مهم مورد توجه در کشور موضوع صرفه جویی و بهره وری در آب و محدودیت منابع آبی است بر این اساس طرح های گلخانه ای جزو طرح هایی است که در صرفه جویی آب کشاورزی بسیار موثر است.
وزیر جهاد کشاورزی گفت:اجرای طرحهای گلخانه ای برای صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیش بینی شده است که منابع خوبی را از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی و منابع داخلی بانک کشاورزی پیش بینی کردیم.
حجتی همچنین با اشاره به اهمیت زنجیره تولید در محصولات کشاورزی اظهار کرد: شعار از مزرعه تا سفره محقق نشود بسیاری از مشکلات تولید در بخش های مختلف محصولات کشاورزی رفع نمی شود و تولید کننده به حق خود در ارایه محصولات خود به بازار کامل نمی رسد.
وی اضافه کرد: وقتی تولید بر اساس زنجیره تولید و شعار از مزرعه تا سفره انجام شود بر اساس میزان تقاضا محصول تولید می شود و محصولی دست تولید کننده نمی ماند.
وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به شهرستان مهاباد از طرح گلخانه ای برای تولید گل رز برای صادرات به کشورهای اروپایی بازدید کرد.
این طرح به مساحت هشت هزار و 80 متر مربع گلخانه هیدروپونیک اسپانیایی است که هر متر مربع با هزینه سه میلیون و 100 هزار ریال ساخته و با هدف تولید گل رز به صورت مکانیزه و مجهز به سامانه روز دنیا مثل تغذیه هیدروپونیک، سیترینگ و لوله آب گرم می باشد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید