Iranian Agriculture News Agency

با حضور قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی صورت گرفت:

کلنگ‌زنی طرح ۱۸۳۰ هکتاری آب‌های مرزی خداآفرین در آذربایجان شرقی

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی گفت: وزارت جهادکشاورزی در زمینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و طرح‌های مناسب در تغییر الگوی کشت هیچ محدودیت در تسهیلات بانکی ندارد و به متقاضیان تسهیلات یارانه‌دار پرداخت می‌شود.

کلنگ‌زنی طرح ۱۸۳۰ هکتاری آب‌های مرزی خداآفرین در آذربایجان شرقی

آیین کلنگ زنی یک هزار و 830 هکتاری طرح آبهای مرزی خدافرین با حضور قائم مقام وزیر جهادکشاورزی در امور مجلس و رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی و مسئولان محلی برگزار شد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی، خلیل آقایی قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس در مراسم کلنگ زنی یک هزار و 830 هکتاری آب های مرزی خدافرین در آذربایجان شرقی، ضمن تبریک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: مبلغ ۵ میلیارد دلار اعتبار از محل صندوق توسعه ملی برای عمران وآبادی و مصرف بهینه آب در حاشیه رودخانه‌های مرزی از طرف مقام معظم رهبری برای استان های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، ایلام، خوزستان و کردستان اختصاص یافته است که امروز عملیات اجرایی ۱۸۳۰ هکتار درخدافرین آغاز می شود.

وی گفت: کارنامه دولت طی سال های فعالیت خود بسیار درخشان است؛ نمونه موفق و درخشان آن مهار آب های مرزی در پایاب سد خدا آفرین است که بیش از ده ها هزار هکتار از اراضی دیم را به آبی تبدیل می کند.

آقایی با بیان اینکه این طرح رویدادی بسیار مهم در تاریخ منطقه است ادامه داد: اعتبار طرح پایاب خدآفرین با موافقت مقام معظم رهبری از صندوق توسعه ملی تأمین شده است و مقرر شده است حداکثر ظرف دو سال اتمام و به بهره برداری برسد.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس با بیان اینکه از عشایر و اهالی منطقه می خواهیم در اجرا و مدیریت این طرح مشارکت کنند، افزود: عشایر نگران نباشند و بدانند که دولت به فکر معیشت آنهاست و از آنجایی که در شرایط اقتصادی دشوار دولت، چنین اعتباری برای اجرای این طرح بزرگ تأمین شده است، ما مسئولان نیز حق اشتباه و خطا نداریم و باید وظیفه شناس باشیم.

وی یادآور شد: وزارت جهادکشاورزی در زمینه اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و طرح‌های مناسب در تغییر الگوی کشت هیچ محدودیت در تسهیلات بانکی ندارد و به متقاضیان تسهیلات یارانه‌دار پرداخت می‌شود.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید