Iranian Agriculture News Agency

برگزاری همایش مجمع سران ایلات و طوایف عشایر استان فارس

مدیر کل امور عشایر استان فارس گفت: تهیه بانک اطلاعات منابع آب، تهیه بانک اطلاعات کانون های اسکان و تجهیز فروشگاه های تعاونی عشایری سطح استان به دستگاه GPS از فعالیت های این اداره کل به شمار می رود و هم اکنون نیز در حال تهیه پیش نویس بانک اطلاعات جامع عشایر استان هستیم.

برگزاری همایش مجمع سران ایلات و طوایف عشایر استان فارس

همایش مجمع سران ایلات و طوایف عشایر فارس با حضور مدیر کل امور عشایر، مدیر کل آموزش و پرورش عشایر سیار، مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر فارس، مدیر اتحادیه تعاونی های عشایر فارس و مسئولان سپاه عشایر فارس برگزار شد .

به گزارش ایانا از فارس، در ابتدای این مراسم مدیر کل امور عشایر استان فارس ضمن تبریک دهه پر فروغ فجر، به بیان سیمای عشایر استان و همچنین توانمندی های این جامعه پویا پرداخت .

بهرامی گفت: وجود زنان و مردان سخت کوش و فرزندان نخبه و مستعد این جامعه یک پتانسیل است که چنانچه به آن توجه شود، می توان آینده بهتری را برای جامعه عشایر فارس انتظار داشت .

وی با اشاره به خدمات اداره امور عشایر به عشایر سیار استان گفت: تهیه بانک اطلاعات منابع آب، تهیه بانک اطلاعات کانون های اسکان و تجهیز فروشگاه های تعاونی عشایری سطح استان به دستگاه GPS از فعالیت های این اداره کل به شمار می رود و هم اکنون نیز در حال تهیه پیش نویس بانک اطلاعات جامع عشایر استان هستیم.
بهرامی با اشاره به مصوبه اخیر هیأت وزیران و ابلاغ آن از سوی معاون ریس جمهور در خصوص برنامه جامع ارتقاء سطح سواد، دانش و مهارت در مناطق عشایری و طرح ویژه ارائه خدمات فرهنگی و مذهبی به جامعه عشایری گفت: در مورد فعالیت های فرهنگی نیز توانستیم اقدامات مؤثری انجام دهیم که شرکت در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی فارس و دومین نمایشگاه توانمندی های روستاییان و عشایر کشور در دی ماه امسال در تهران از آن جمله است .

در ادامه محمدی جانشین سپاه عشایر فارس هدف از تشکیل این همایش را که با حضور سران و معتمدین طوایف کشکولی کوچک، عمله و شش بلوکی برگزار شد، رسیدگی به امور عشایر فارس و دیدار چهره به چهره عشایر با مسئولان ذیربط دانست .

در ادامه مراسم، مدیر صندوق بیمه روستاییان و عشایر فارس به نقش بیمه اجتماعی و مزایای آن در زندگی امروز اشاره و صندوق بیمه پرداخت و جوامع روستایی و عشایری را قلب کشور معرفی کرد و گفت: صندوق بیمه پا به عرصه گذاشت تا بخشی از جامعه که رکن اصلی و اساس تولیدات را در کشور در دست دارند، در زیر چتر حمایت خود قرار دهد تا در آینده همانند سایر کارکنان شاغل در ارگان های مختلف بازنشسته شوند و از خدمات مستمری و کارافتادگی برخوردار شوند .

کمالی ضمن خدمات دهی صندوق بیمه بیان داشت: صندوق بیمه روستاییان و عشایر فارس خدمات زیادی را به مشمولان ارایه می دهد که مستمری بازنشستگی، مستمری از کارافتادگی، و مستمری از کارافتادگی بازماندگان متوفی از جمله خدمات مهم این صندوق است .

وی با اشاره به خدمات دهی مستمری بازنشستگی اذعان داشت: کسانی که حداقل 15 سال بیمه پرداخت کنند و دارای 65 سال سن باشند، می توانند از این صندوق بازنشسته شوند .

در پایان نیز مسئولان به سئولات مطرح شده از سوی عشایر پاسخ گفتند .

شایان توجه است این همایش با همت سپاه عشایر فارس و با همکاری اداره کل امور عشایر این استان در تالار هنر شهرستان فیروز آباد برگزار شد .

شهرستان فیروزآباد در ۹۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد و بخش قابل توجهی از عشایر ساکن و سیار استان را در خود جای داده است.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید