Iranian Agriculture News Agency

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی خبر داد:

افزایش 36 درصدی اعتبارات تملک ملی تحقیقات کشاورزی در لایحه بودجه 96

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه های تابعه آن در لایحه پیشنهادی بودجه 96 دولت 36 درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش 36 درصدی اعتبارات تملک ملی تحقیقات کشاورزی در لایحه بودجه 96

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای ملی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه های تابعه آن در لایحه پیشنهادی بودجه 96 دولت 36 درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش ایانا، حسن قاسمی با اعلام این مطلب به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: اعتبارات تملک ملی این سازمان در لایحه بودجه 96 مبلغ 117.9 میلیارد تومان پیش بینی شده است.
وی اعتبارات تملک ملی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در بودجه سال قبل را 90.6 میلیارد تومان عنوان کرد.
قاسمی افزود: برای نخستین بار در بودجه تملکی دارایی سرمایه ای ملی سال 96 ، موسسه علوم باغی، پژوهشکده حفاظت از خاک، آبخیزداری و موسسه تحقیقات برنج دارای طرح مستقل شدند.
وی اظهار داشت: به منظور اجرایی کردن بند 8-2 سیاست های کلی علم و فناوری، ابلاغی مقام معظم رهبری مبنی برافزایش بودجه تحقیق و پژوهش به حداقل 4 درصد تولید ناخالص داخلی تا پایان سال 1404 با تاکید بر مصرف بهینه منابع و ارتقای بهره وری در قالب جدول 14 لایحه بودجه سال 96 به طور مشخص مبلغ یک هزار و 39 میلیارد تومان به سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و موسسه های تابعه آن نیز اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: از این مبلغ 501.8 میلیارد تومان هزینه ای و 537 میلیارد تومان نیز تملک دارایی و سرمایه ای است که جزو منابع جدید است.
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: علاوه بر این مبلغ، 391 میلیارد تومان نیز برای سایر مباحث مرتبط با بخش کشاورزی در ردیف های 24، 25 و 37 جدول 14 لایحه بودجه لحاظ شده که به تفکیک 43 میلیارد تومان آن هزینه ای و 348 میلیارد تومان تملک دارایی سرمایه ای است.
پرداخت 4 هزار میلیارد تومان به 4 طرح کشاورزی از صندوق توسعه ملی
وی درباره سهم بخش کشاورزی از صندوق توسعه ملی در سال 95 نیز گفت: علاوه بر سهم سالانه 10 درصدی وزارت جهاد کشاورزی از صندوق توسعه ملی، با دستور ویژه مقام معظم رهبری اعتبارات جداگانه ای در قالب سه طرح عمده احیای اراضی کشاورزی خوزستان و ایلام،انتقال آب با لوله به دشت های سیستان و مهار و تنظیم آب های مرزی کشوراز این محل اختصاص می یابد.
قاسمی اذعان داشت: از ابتدای شروع طرح 550 هزار هکتاری دشت های خوزستان و ایلام تا آذرماه امسال بالغ بر دو هزار و 440 میلیارد تومان اختصاص یافته است.
وی میزان تخصیص اعتبار طرح انتقال آب با لوله به دشت سیستان از سال 93 تا آذرماه امسال را 646.1 میلیارد تومان و طرح مهار آب های مرزی از سال 94 تا آذرماه سال جاری را 571 میلیارد تومان عنوان کرد.
مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهاد کشاورزی یادآور شد: از محل بند (د) تبصره (4) قانون بودجه سال 95 نیز برای اجرای طرح آبیاری تحت فشار 500 میلیون دلار مصوب شد که تا آذر ماه امسال 200 میلیون دلار معادل 627.6 میلیارد تومان اختصاص یافت.
وی گفت: از محل صندوق توسعه ملی تا کنون مبلغ چهار هزار و 285 میلیارد تومان به این چهار طرح اختصاص یافته است./
انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید