Iranian Agriculture News Agency

در چهارمین نشست شورای تحقیقات، آموزش و ترویج استان ایلام عنوان شد:

تخصیص 3 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی ایلام به پژوهش / نتایج پروژه تحقیقاتی تأثیر برگ زیتون بر عارضه آسیت در جوجه های گوشتی

در این نشست خلاصه ای از نتایج پروژه تحقیقاتی خاتمه یافته "تأثیر برگ زیتون بر عارضه آسیت در جوجه های گوشتی" ارائه شد. براساس این پروژه استفاده از سطح یک درصد برگ زیتون در جیره غذایی باعث کاهش عارضه آسیت در جوجه های گوشتی می شود.

تخصیص 3 درصد از اعتبارات جهاد کشاورزی ایلام به پژوهش / نتایج پروژه تحقیقاتی تأثیر برگ زیتون بر عارضه آسیت در جوجه های گوشتی

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان ایلام از تخصیص سه درصد از اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی ایلام به پژوهش و تحقیقات در چهارمین نشست شورای تحقیقات، آموزش و ترویج خبر داد.

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام، رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان با اعلام این خبر گفت: در چهارمین نشست تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی رئیس سازمان جهاد کشاورزی و رئیس نشست درخصوص اهمیت طرح انتقال یافته های تحقیقاتی و تأثیر آن در افزایش عملکرد، استفاده از امکانات سازمان در اجرای طرح های تحقیقاتی کاربردی و همچنین تخصیص 1 تا 3 درصد اعتبارات سازمان جهاد کشاورزی به موضوع پژوهش خبر داد.

عسگر جوزیان در ادامه اضافه کرد: در این نشست همچنین گزارشی از رتبه بندی سازمان های جهادکشاورزی استان ها از نظر تخصیص یک درصد اعتبار پژوهشی به طرح های تحقیقاتی کاربردی و جایگاه استان قرائت شد و سپس معاون آموزشی مرکز تحقیقات گزارشی از عملکرد معاونت آموزشی درخصوص دوره های آموزشی برگــــزار شده بهره برداران بخش کشاورزی، ضمن خدمت کارکنان و همچنین پهنه بندی نظام نوین کشاورزی ارائه داد.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی استان ایلام افزود: در ادامه نشست ورمقانی معاون پژوهش و فناوری خلاصه ای از نتایج پروژه تحقیقاتی خاتمه یافته "تأثیر برگ زیتون بر عارضه آسیت در جوجه های گوشتی" ارائه کرد.

وی گفت: براساس این پروژه استفاده از سطح یک درصد برگ زیتون در جیره غذایی باعث کاهش عارضه آسیت در جوجه های گوشتی می شود.

جوزیان افزود: در ادامه مدیر کل دامپزشکی و معاون بهبود تولیدات دامی سازمان در خصوص اهمیت اجرای طرح های تحقیقاتی و کاهش تلفات در مرغداری های استان در مناطق مختلف استان با توجه به شرایط آب و هوای این مناطق تأکید کردند.

وی در پایان بیان کرد: در این نشست مقرر شد مسائل و مشکلات مربوط به طرح انتقال یافته های آبی و دیم در جلسه جداگانه ای مورد بحث و بررسی قرار گیرد .


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید