Iranian Agriculture News Agency

با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران صورت گرفت:

بهره‌برداری از نخستین گلخانه سبزی و صیفی فیروزکوه با اعتبار هشت میلیارد ریال/ کلنگ‌زنی واحد گلخانه مکانیزه هیدروپونیک با سرمایه‌ 340 میلیارد ریال

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در حاشیه این مراسم گفت: در این گلخانه مدرن با ظرفیت تولید 230 تن در هر دوره انواع محصولات سبزی و صیفی تولید می شود که با اشتغال زایی 15 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم با سرمایه گذاری هشت میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

بهره‌برداری از نخستین گلخانه سبزی و صیفی فیروزکوه با اعتبار هشت میلیارد ریال/ کلنگ‌زنی واحد گلخانه مکانیزه هیدروپونیک با سرمایه‌ 340 میلیارد ریال

نخستین گلخانه سبزی و صیفی فیروزکوه مورد بهره برداری قرار گرفت و کلنگ گلخانه مکانیزه هیدروپونیک 12 هکتاری در این شهرستان به زمین زده شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، کلنگ یک واحد گلخانه مکانیزه هیدروپونیک 12 هکتاری زده شد و نخستین گلخانه سبزی و صیفی فیروزکوه به مساحت پنج هزار و 440 مترمربع به بهره برداری رسید .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در حاشیه این مراسم ‏‌اظهار داشت: در این گلخانه مدرن با ظرفیت تولید 230 تن در هر دوره انواع محصولات سبزی و صیفی تولید می شود که با اشتغال زایی 15 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم با سرمایه گذاری هشت میلیارد ریالی به بهره برداری رسید .

علی اشرف منصوری با اشاره به اجرای پروژه های نوین آبیاری و توسعه گلخانه ها در راستای اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی اعلام کرد: این دو عنوان از اولویت های اصلی سازمان به شمار
می رود
.

وی با بیان اینکه پرورش گل رز با آب و هوای فیروزکوه سازگار است، ‏‌توصیه کرد: اولویت توسعه گلخانه در شهرستان فیروزکوه برمبنای تولید گل رز برنامه ریزی شود.

کلنگ زنی یک واحد گلخانه مکانیزه هیدروپونیک در فیروزکوه

مدیر جهاد کشاورزی فیروزکوه در مراسم کلنگ زنی یک واحد گلخانه مکانیزه هیدروپونیک اظهار داشت: این گلخانه مکانیزه هیدروپونیک با سرمایه‌ای در حدود 340 میلیارد ریال احداث خواهد شد و مجری این طرح، دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه است .

ایلکا ادامه داد: با ساخت این گلخانه، فیروزکوه برای نخستین بار تولید توت فرنگی گلخانه ای خواهد داشت که پیش بینی می شود 300 تن در سال توت فرنگی در این واحد تولید شود .

وی افرود: این واحد گلخانه علاوه بر توت فرنگی، چهار میلیون و 800 هزار شاخه انواع گل زینتی و یک و نیم میلیون برگ گیاه آلوئه ورا را در سال تولید خواهد کرد و 200 نفر به ظرفیت اشتغال زایی فیروزکوه با احداث این پروژه اضافه خواهد شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید