Iranian Agriculture News Agency

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری عنوان کرد:

انعقاد سه تفاهم نامه با سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری با ارزش 123 میلیارد تومان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: پرورش ماهی در قفس، تکمیل زنجیره تولید آبزیان و تکمیل و اجرای طرح های احیا و توسعه اراضی کشاورزی درسطح بیش از هفت هزار هکتار سه تفاهم نامه‌ای بود که با بخش خصوصی منعقد شد.

انعقاد سه تفاهم نامه با سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری با ارزش 123 میلیارد تومان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از انعقاد سه تفاهم نامه همکاری با سرمایه‌گذاران در بخش کشاورزی در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، ذبیح اله غریب در حاشیه این آیین اظهار کرد: نخستین تفاهم نامه با بخش خصوصی در حوزه پرورش ماهی در قفس منعقد شد که در راستای سیاست های اقتصادی دولت در توسعه و جذب سرمایه گذاری در چارچوب قوانین و اسناد توسعه بالادستی جمهوری اسلامی ایران با هدف تحقق بخشی به اهداف و سیاست های اقتصاد مقاومتی و استفاده از مخازن و منابع آب های سطحی استان با استفاده از روش های نوین آبزی‌پروری و با عنایت به انجام مطالعات و امکان سنجی برای افزایش تولید به میزان چهار هزار تن و برآورد امکان رشد 20 درصد تولیدات آبزی برای استان، فی مابین سازمان جهادکشاورزی استان و سرمایه گذاران منعقد شد.

وی افزود: در این بخش سرمایه گذار متعهد به تأمین اعتبار سرمایه گذاری در طرح افزایش آبزیان به روش نوین (پرورش درقفس) به میزان 180 میلیارد ریال است.

وی بیان داشت: این سرمایه گذاری در زمینه تکمیل زنجیره آبزیان از ابتدای تولید، تکثیر و مرحله پرورش در قفس و تولید خوراک آبزیان تولید پودر ماهی و بسته بندی آبزی انجام ‌پذیرفت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه دومین تفاهم نامه تکمیل زنجیره تولید آبزیان بود، افزود: هدف از انعقاد این تفاهم نامه، تکمیل زنجیره های تولید صنایع تکمیلی و تبدیلی بخش کشاورزی، سرمایه گذاری به منظور ایجاد اشتغال و تولید در راستای سیاست های کلان ملی و منطقه‌ای، افزایش تولید محصولات کشاورزی فراوری شده با رویکرد صادرات و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی و کاهش ضایعات در تولیدات بخش کشاورزی است .

غریب یادآور شد: در این تفاهم نامه سرمایه گذار متعهد به سرمایه گذاری در طرح های صنایع تبدیلی و تکمیلی و زنجیره تولید آبزی‌پروری با رویکرد صادرات به میزان 450 میلیارد ریال شده است و دستگاه اجرایی متعهد به پیگیری اخذ تسهیلات از منابع مختلف استانی و ملی در چارچوب قوانین و مقرارت است.

وی در پایان گفت: سومین تفاهم نامه، تکمیل و اجرای طرح های احیا و توسعه اراضی کشاورزی درسطح بیش از هفت هزارهکتار است که با هدف سرمایه گذاری به منظور ایجاد اشتغال و تولید در راستای سیاست های کلان ملی و منطقه‌ای انعقاد شد. در این طرح مبلغ کل سرمایه گذاری 600 میلیارد ریال است که 50 درصد آن توسط شرکت و از محل اعتبارات و تسهیلات از منابع مختلف و 50 درصد دیگر آن توسط سازمان به صورت بلاعوض و از محل اعتبارات و منابع دولتی تأمین خواهد شد.


انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید