Iranian Agriculture News Agency

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در بوشهر خبر داد:

آب‌رسانی به سه شهر استان بوشهر با همکاری وزارت نفت

معاون وزیر نیرو درامور آب و آبفا از اجرای طرح آب‌رسانی به سه شهرستان جم، کنگان و عسلویه طراحی با همکاری وزارت نفت خبر داد.

آب‌رسانی به سه شهر استان بوشهر با همکاری وزارت نفت

معاون وزیر نیرو درامور آب و آبفا از اجرای طرح آب‌رسانی به سه شهرستان جم، کنگان و عسلویه طراحی با همکاری وزارت نفت خبر داد .

به‌گزارش ایانا از پاون، رحیم میدانی در بازدید از روند اجرای طرح انتقال آب از سیراف به شهرستان جم در استان بوشهر گفت: تأمین آب شرب منطقه وظیفه ماست که در کنار اجرای پروژه‌های بزرگ صنعت نفت و گاز، حق مسلم مردم است که آب شرب به‌خوبی تأمین ودراختیارشان قرار گیرد .

وی افزود: با شتابی که پروژه آبرسانی به شهرستان جم گرفته است امید می‌رود در 6 ماهه اول سال 96 بخشی از آب شرب تأمین شود و به خط انتقال متصل شود .

میدانی بیان کرد: برای تسریع در تکمیل پروژه آبرسانی جم، باید به صورت شبانه‌روزی و با چند اکیپ کار کرد و در این راستا از پیمانکاران پروژه انتظار داریم تا هر چه زودتر آب شرب به مردم برسد .

وی درپایان گفت: طرحی را برای رفع مشکل آب سه شهرستان جم، کنگان و عسلویه طراحی و با حمایت وزارت نفت این طرح را عملیاتی خواهیم کرد .

در ادامه، مدیر عامل شرکت آبفار استان بوشهر ضمن ارائه گزارشی از روند کار پروژه و پیشرفت های حاصله، خواستار تخصیص اعتبارات لازم جهت خرید تجهیزات و لوازم فنی این طرح شد و گفت: با زمان‌بندی دقیق، در حال اجرای پروژه آبرسانی به شهر جم هستیم .

مسعود نصوری با بیان اینکه این پروژه در چند بخش به صورت همزمان در حال انجام است، افزود: 6 مخزن پمپاژ تا رسیدن آب به جم احداث شده است و انتظار داریم طبق برنامه زمان بندی، تا پایان خرداد ماه 96، خط انتقال این پروژه تکمیل گردد .

وی همچنین اضافه کرد: باتوجه به اینکه اجرای پروژه خط انتقال برق تاحدودی از برنامه زمان بندی عقب می‌باشد براتمام برق این پروژه با تاکید برعزم جدی پیمانکارتا پایان خرداد ماه می‌باشیم .

نصوری عنوان کرد: تلاش داریم با سرعت و دقت بالا، پروژه را به اتمام برسانیم تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تکمیل آب شیرین کن، آب را به جم انتقال داد .

مهندس محسن امیریان مدیر دفتر نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت خیز نیز در این نشست اعلام کرد: در هفته آتی مبلغ 300 میلیارد ریال برای تسریع در روند اجرای پروژه پرداخت خواهد شد .

همچنین علی‌اصغر قانع معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشورضمن تاکید بر مشخص کردن آغاز و پایان پروژه‌ها، پیگیری برای جذب اعتبارات لازم را امری ضروری دانست و گفت: درصورت جذب اعتبارات لازم، و تسریع در اجرا و بهره‌برداری از پروژه، مشکل آب شرب این شهرستان حل خواهد شد.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید