Iranian Agriculture News Agency

با هدف بهره‌گیری از تسهیلات:

طرح فاضلاب تهران به "صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم" معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از معرفی طرح فاضلاب تهران به صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم (AF) برای برخورداری از امکانات مالی و تسهیلات این صندوق خبر داد.

طرح فاضلاب تهران به "صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم" معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از معرفی طرح فاضلاب تهران به صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم (AF) برای برخورداری از امکانات مالی و تسهیلات این صندوق خبر داد .

به‌گزارش ایانا از پاون، اصغر ریاضتی با تاکید بر این‌که شرکت فاضلاب تهران به عنوان یک شرکت اجرایی با فعالیت‌های محیط‌زیستی، بهره‌گیری از مشارکت‌های بخش‌های غیردولتی و بین‌المللی را دنبال می‌کند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شرکت فاضلاب و با شناسایی نهادهای بین‌المللی از جمله صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم تلاش داریم برای تأمین منابع مالی مورد نیاز برخی پروژه‌ها از مکانیسم‌های حمایتی سازمان‌های بین‌المللی محیط‌زیستی استفاده کنیم .

ریاضتی افزود: با توجه به بررسی‌های انجام‌شده از میان پروژه‌های این شرکت، چهار پروژه برای دریافت تسهیلات به صندوق یادشده معرفی می‌شود .

وی بیان کرد: بر اساس هماهنگی انجام‌شده با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، طرح‌های تولید برق از خطوط اصلی فاضلاب برای نخستین ‌بار در کشور، طرح جداسازی و ذخیره‌سازی دی‌اکسیدکربن (CCS) در نیروگاه بیوگاز تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای تولید گاز کربنیک جامد (یخ خشک)، مطالعات مدیریت لجن تصفیه‌خانه فاضلاب جنوب تهران و بازیابی متان و تولید هم‌زمان برق و حرارت از تصفیه فاضلاب برای معرفی به صندوق مالی سازگاری تغییر اقلیم در حال تکمیل هستند .

صندوق بین المللی سازگاری تغییر اقلیم (AF) از نهادهای سازمان ملل متحد است که در سال 2001 برای تأمین مالی پروژه‌ها و برنامه‌های سازگاری کشورهای در حال توسعه عضو پروتکل کیوتو که در زمینه اثرات ناشی از تغییرات آب و هوایی آسیب‌پذیر هستند، تأسیس شد .

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید