Iranian Agriculture News Agency

افتتاح مرکز بسته‌بندی گوشت نخستین زنجیره تولید تا مصرف در کشور در خراسان رضوی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی گفت: این استان یکی از مراکز صادراتی دام سبک به شمار می رود و باید در کنار نقش صادرات، شیوه های نوین پرورش دام سبک نیز اصلاح شود که این امر می تواند به قشر وسیعی از جامعه بویژه خرده مالک ها کمک کند.

افتتاح مرکز بسته‌بندی گوشت نخستین زنجیره تولید تا مصرف در کشور در خراسان رضوی

مرکز بسته بندی گوشت نخستین زنجیره تولید تا مصرف در کشور با حضور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در مشهد افتتاح شد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی، مجتبی مزروعی در این مراسم اظهار داشت: اقدامات و حمایت های دولت تدبیر و امید از بخش کشاورزی و تولید بی سابقه بوده است، به طوری که در سه سال گذشته، نهاده های مورد نیاز دامداران به وفور و با قیمت مناسب و به صورت مدت دار در اختیار آنان قرار گرفته است .

وی افزود: فقط در سال 95، 160 هزار تن جو در خراسان رضوی خریداری شده و با یارانه در اختیار دامداران قرار گرفت؛ ضمن آنکه در بحث ذرت هم همین حمایت ها صورت گرفت .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی کاهش هزینه های تولید را از دیگر اقدامات دولت دانست و اضافه کرد: در این راستا برای حذف دلال ها و واسطه ها، عرضه مستقیم محصولات در بخش های مختلف دامی و زراعی، جزو برنامه ها است .

این مقام مسئول ایجاد و توسعه زنجیره های تولید تا مصرف در بخش کشاورزی را اقدامی مهم خواند و گفت: سعی می شود به این حوزه کمک کرده، در این راستا باید ایجاد و توسعه زنجیره های تولید تا مصرف را در سطح وسیع گسترش دهیم .

مزروعی بیان کرد: این استان در زمینه تولیدات دامی جزو استان های برتر کشور به شمار می رود و از این طریق می توان جایگاه استان را در بازار کشور ارتقاء داد .

وی با بیان اینکه خراسان رضوی یکی از مراکز صادراتی دام سبک است، تأکید کرد: باید در کنار نقش صادرات، شیوه های نوین پرورش دام سبک نیز اصلاح شود که این امر می تواند به قشر وسیعی از جامعه بویژه خرده مالک ها کمک کند.

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید