Iranian Agriculture News Agency

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمدخبر داد:

فعالیت 142 واحد مرغداری گوشتی، 121 واحد پرواربندی گوسفند و 96 واحد پرورش گوساله در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حال حاضر دو میلیون رأس واحد دامی در دامداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرورش داده می‌شود.

فعالیت 142 واحد مرغداری گوشتی، 121 واحد پرواربندی گوسفند و 96 واحد پرورش گوساله در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت 142 واحد مرغداری گوشتی، 121 واحد پرواربندی گوسفند و 96 واحد پرورش گوساله در این استان خبر داد .

به گزارش ایانا از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد، محمد‌جعفر طالبیان‌پور در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت استان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه تولیدات دامی اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل شرایط اقلیمی مناسب شرایط خوبی برای پرورش گاو و گوسفند دارد .

وی با بیان اینکه شغل اکثر مردم استان دامداری است، گفت: گوشت و لبنیات برای مصرف در خود استان از سوی دامداران تأمین و عرضه می‌شود .

فعالیت 142 واحد مرغداری گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به ظرفیت خوب استان در زمینه پرورش دام اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دو میلیون رأس واحد دامی در دامداری‌های کهگیلویه و بویراحمد پرورش داده می‌شود .

طالبیان‌پور با بیان اینکه در استان 70 طرح تولیدی گاو شیری وجود دارد، این واحدها لبنیات مورد نیاز را تولید و برای عرضه وارد بازار استان می‌کنند .

وی با بیان اینکه از واحدهای پرورش گاو و گوساله در استان حمایت می‌شود، تصریح کرد: 11 هزار رأس گوساله در 96 مزرعه فعال پرورش گوساله در کهگیلویه و بویراحمد پرورش داده می‌شود .

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از فعالیت 142 واحد مرغداری گوشتی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: این واحدها ظرفیت تولید دو میلیون و 540 هزار قطعه را دارند .

طالبیان‌پور با اشاره به ظرفیت استان در زمینه طرح پرواربندی گوسفند از فعالیت 121 طرح پرواربندی گوسفند با ظرفیت پرورش 41 هزار و 700 رأس گوسفند خبر داد./

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید