Iranian Agriculture News Agency

گزارش اسس اگریکالچر (Access Agriculture) از هفت فیلم آموزشی دانشجویان دانشگاه رازی

فیلم‌های کشاورزی هفت دانشجوی دکتری ایرانی به وب‌سایت اسس اگریکالچر راه یافت/ فیلم‌ها به زبان انگلیسی تدوین شده‌اند/ تولید فیلم‌های کشاورزی به زبان فارسی در دستور کار دانشگاه رازی

دانشجویان دانشگاه رازی هفت فیلم آموزشی را برای وب‌سایت اسس اگریکالچر ارسال کردند که به‌عنوان پروژه‌های با درجه خوب روی این وب‌سایت قرار گرفت.

فیلم‌های کشاورزی هفت دانشجوی دکتری ایرانی به وب‌سایت اسس اگریکالچر راه یافت/ فیلم‌ها به زبان انگلیسی تدوین شده‌اند/ تولید فیلم‌های کشاورزی به زبان فارسی در دستور کار دانشگاه رازی

دانشجویان دانشگاه رازی هفت فیلم آموزشی را برای وب‌سایت اسس اگریکالچر ارسال کردند که به‌عنوان پروژه‌های با درجه خوب روی این وب‌سایت قرار گرفت.

به گزارش ایانا از Access Agriculture اخیراً هفت نفر از دانشجویان دکتری دپارتمان آموزش کشاورزی دانشگاه رازی ایران هفت فیلم آموزشی را برای وب سایت اسس اگریکالچر به‌عنوان کارهای مطالعاتی‌شان ترجمه و صداگذاری کرده‌اند.

استاد کیومرث زرافشانی از دپارتمان آموزش کشاورزی که بر کار این دانشجویان نظارت داشته است، می‌گوید: "انجام این پروژه به بهبود زبان انگلیسی دانشجویان کمک می‌کند و اگرچه آنها هیچ تجربه‌ای در تولید چنین فیلم‌هایی نداشتند، مطالب بسیاری در مورد این که چطور این فیلم‌ها تولید می‌شوند، یاد گرفتند."

ژوزفین رودگرز ( Josephine Rodgers ) از اعضای این وب‌سایت با راهنمایی‌ها و نصایح خود در زمینه ضبط و ترجمه این فیلم‌ها کمک‌های زیادی را به دانشجویان ارائه داد. سپس او ویرایش صداگذاری‌های جدید روی این فیلم‌ها را برای تهیه نسخه نهایی به زبان فارسی انجام داد.

ژوزفین می‌گوید: "من واقعاً از کیفیت کار دانشجویان ایرانی حیرت‌زده شده‌ام، آنها زمان کاملی را صرف انجام هر بخش از کار کرده‌اند و با وجود آنکه به تجهیزات حرفه‌ای دسترسی نداشته‌اند، کیفیت ضبط و صدا فوق‌العاده بود. کار آنها اعتبار زیادی را برای خودشان، استاد و دانشگاه رازی به‌وجود آورده است که باید الهام بخش سایر دانشگاه‌ها باشد."

استاد زرافشان می‌گوید: "تعدادی از دانشجویان به ادامه این کار برای تولید فیلم‌های بیشتر به زبان فارسی علاقه‌مند شده‌اند."

وی همچنین می‌افزاید: "کشاورزانی از نواحی اطراف برای همکاری و تماشای این فیلم‌ها می‌آیند. آنها از دیدن این فیلم‌های آموزشی سود می‌برند و می‌توانند آنچه را که دیده‌اند روی زمین‌های خودشان پیاده کنند."

برای دسترسی به این هفت فیلم آموزشی می‌توانید به وب‌سایت اسسس اگریکالچر به نشانی www.accessagriculture.org/search/all/fa/ مراجعه کنید.

همچنین لینک‌های فیلم‌ها در سایت مذکور به شرح زیر است. لازم به ذکر است که هفت فیلم نخست امسال (2017) تهیه و چهار فیلم آخر در سال 2016 تهیه شده است.

http://www.accessagriculture.org/node/4147

http://www.accessagriculture.org/node/4146

http://www.accessagriculture.org/node/4145

http://www.accessagriculture.org/node/4144

http://www.accessagriculture.org/node/4143

http://www.accessagriculture.org/node/4142

http://www.accessagriculture.org/node/4141

http://www.accessagriculture.org/node/3777

http://www.accessagriculture.org/node/3607

http://www.accessagriculture.org/node/3601

http://www.accessagriculture.org/node/3253


اسس اگریکالچر چه نهادی است؟

اسس اگریکالچر ( Access Agriculture ) یک سازمان غیردولتی ( NGO ) بین‌المللی است که ویترین فیلم‌های آموزشی کشاورزی به زبان‌های مختلف محلی در جهان است.

Access Agriculture این سازمان برای کارکنان بخش تحقیقات و توسعه کشاورزی، ارائه دهندگان خدمات و عوامل توسعه، متخصصان ارتباطات و نمایندگان سازمان‌های کشاورزان فیلم‌های آموزشی ارائه می‌کند. همچنین سازمان مذکور درخواست کرده تا تولیدکنندگان فیلم‌هایی به زبان‌های جدید، فیلم‌های خود را برای نمایش یا شرکت در مسابقه علمی به این سازمان ارسال کنند. همه فیلم‌های آموزشی بر مبنای حمایت از کشاورزی پایدار در کشورهای در حال توسعه طراحی شده‌اند./


ترجمه: مهشید جلالیان

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید