Iranian Agriculture News Agency

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی خبر داد:

بورس قارچ در آستانه عید نوروز تعطیل شد

شهرداری تهران طی اقدام هماهنگ نشده، در آستانه عید نوروز بورس قارچ را تعطیل کرد.

بورس قارچ در آستانه عید نوروز تعطیل شد

شهرداری تهران طی اقدام هماهنگ نشده، در آستانه عید نوروز بورس قارچ را تعطیل کرد.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار ایانا با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر شهرداری و سازمان میادین میوه و تره‌بار با همکاری نیروی انتظامی از ورود محوله‌های قارچ به داخل محوطه میدان جلوگیری می‌کنند و این امر باعث انباشت قارچ و ایجاد شرایط نگران‌کننده برای تولیدکنندگان و بازار این محصول شده است.

علی صدیق‌پناه با بیان اینکه اقدام انجام‌شده بدون هماهنگی قبلی صورت گرفته است، افزود: مقصران شرایط به‌وجودآمده وزارت جهاد کشاورزی و شهرداری هستند؛ زیرا هریک به‌عنوان متولی تولید و عرضه باید پیش از وقوع این موضوع اقدامات لازم را انجام می‌دادند.

وی در پاسخ به این پرسش که شهرداری و سازمان میادین چه دلایلی را برای این اقدام عنوان کرده‌اند، ادامه داد: شهرداری شکایت مردم محل از ترافیک ایجادشده در خیابان‌های منتهی به میدان از ساعت 4 تا 9 بامداد را دلیل این اقدام خود عنوان کرده است.

رئیس انجمن پرورش‌دهندگان قارچ خوراکی از اقدام‌های انجام‌شده برای رفع این مشکل را برگزاری جلسه با نمایندگان شهرداری، سازمان میادین میوه و تره‌بار و شورایار محله، برشمرد و عنوان کرد: در این جلسه ما از متولیان درخواست کردیم که فرصتی سه ماهه در اختیار انجمن قرار دهند تا محل جدیدی برای راه‌اندازی بورس قارچ تعیین شود، اما با مخالفت حضار، این مهلت به 10 روز کاهش یافت.

صدیق‌پناه بیان کرد: هرچند فرصت 10 روزه توسط حاضرین جلسه پذیرفته شد و ما رضایت اهالی محل را با کمک شورایارها جلب کردیم، اما امروز صبح دوباره با ممانعت نیروی انتطامی برای ورود محوله‌های قارچ و بازگشایی غرفه‌ها روبه‌رو شدیم.

وی یادآور شد: پیگیری‌های ما نشان داد با وجود توافق‌های انجام‌شده، متأسفانه شهرداری منطقه 12 از اجرای آن سر باز زده و نیروی انتظامی بر حسب وظیفه تردد محموله‌های قارچ را ممنوع کرده است.

صدیق‌پناه با اشاره به اهیمت بورس قارچ تأکید کرد: در این سال‌ها بورس قارچ‌های خوراکی کوشیده است با همکاری واحدهای تولیدی مختلف شرایطی را فراهم کند تا این واحدها بتوانند ضمن حذف واسطه‌ها، محصول تولیدی خود را با قیمت واحد و ثابت در این مرکز عرضه کنند.

وی همچنین کاهش حضور دلالان در زنجیره و ساماندهی قیمت تولیدات و عرضه محصولات تازه با نرخ مصوب را از نتایج مثبت تشکیل بورس قارچ دانست.

صدیق‌پناه اضافه کرد: تعطیلی بورس کالا در حالی اتفاق افتاده است که هم اکنون در آستانه ایام نوروز هستم و این امر علاوه بر تحمل زیان بسیار به تولیدکنندگان، وضعیت اشتغال 100 هزار نفری که در این زنجیره فعال هستند را با مشکل جدی روبه‌رو می‌کند.

به گزارش ایانا، بورس قارچ با هدف انسجام و هماهنگی در توزیع قارچ سال 1384 شکل گرفت تا با این انسجام بتواند دست واسطه‌ها را در این زنجیره کوتاه کند و قارچ با قیمت مناسب به دست مصرف‌کننده برسد./

G-951124-01

انتهای پیام

دیدگاه تان را بنویسید